Show simple item record

dc.contributor.advisorSungur, Mehmet Zihni
dc.contributor.authorDerin, Ebru
dc.date.accessioned2023-09-22T12:15:29Z
dc.date.available2023-09-22T12:15:29Z
dc.date.submitted2022-11-10
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738879
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemde çocuğu olan annelerin bağlanma stilleri, çocuklarını yetiştirme tutumları ve benlik saygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi, değişkenlerin birbirleri ile olan ilişkilerinin araştırılması ve annenin çocuk yetiştirme tutumunun, demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Araştırmanın örneklemi okul öncesi dönemde çocuğu olan 238 anne katılımcıdan oluşmaktadır. Bu araştırmada veriler, `Sosyo-Demografik Bilgi Formu`, `Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği`, `Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri II` ve `Çocuk Yetiştirme Tutumları Ölçeği` ile elde edilmiştir. Araştırmaya katılımcılar, internet üzerinden erişim sağlamışlardır.Araştırmada yapılan istatistik analizler sonucunda, Kaçınmacı bağlanma düzeyi arttıkça demokratik tutumların azaldığı, otoriter tutum ve aşırı hoş görülü tutumların ise arttığı gözlenmiştir. Kaygılı bağlanma düzeyi arttıkça demokratik tutumların azaldığı, otoriter tutum, koruyucu tutum ve aşırı hoş görülü tutumların ise arttığı gözlenmiştir. Kaçınmacı ve kaygılı bağlanma düzeyi arttıkça benlik saygısının azaldığı gözlenmiştir. Otoriter tutum arttıkça benlik saygısının azaldığı belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçları ilgili literatür çerçevesinde tartışılmış ve gelecek çalışmalar için öneriler verilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between attachment styles, child-rearing attitudes and self-esteem of mothers who have children in preschool period, to investigate the relationship between variables and to examine whether the mother's child-rearing attitude differs according to demographic characteristics.The sample of the study consists of 238 mothers who have children in pre-school period. In this study, the data were obtained by `Socio-Demographic Information Form`, `Rosenberg Self-Esteem Scale`, `Experiences in Close Relationships Inventory II` and `Child Rearing Attitudes Scale`. Participants in the research have accessed via the internet.It was observed that as the level of avoidant attachment increased, democratic attitudes decreased, while authoritarian attitudes and overly tolerant attitudes increased. It was observed that as the level of anxious attachment increased, democratic attitudes decreased, while authoritarian attitudes, protective attitudes and overly tolerant attitudes increased. It was observed that as the level of avoidant and anxious attachment increased, self-esteem decreased. It has been determined that as the authoritarian attitude increases, self-esteem decreases. The results of the study were discussed within the framework of the relevant literature and suggestions were given for future studies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOkul öncesi eğitime devam eden çocukların annelerinin bağlanma stilleri, benlik saygıları ve çocuk yetiştirme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the relationship between the attachment styles, self-esteem and child rearing styles of the mothers of children attending pre-school education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-11-10
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMothers
dc.subject.ytmAttachment
dc.subject.ytmAttachment styles
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmChild rearing
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmAdult attachment
dc.subject.ytmParents attitude
dc.identifier.yokid10329254
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid664843
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess