Avrupa sanatında temsili nesneden gerçek nesneye geçiş
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Biçimsel dünyanın özünü oluşturan ve insanın çevreyle kurduğu bağı güçlendiren temel form olarak nesne, sanatta temsil ve gerçek kullanımlarıyla yer almaktadır. Nesnenin temsili, mağara resimlerinden bugüne kadarki süreçte birçok simgesel ve sembolik anlamda karşılık bulurken, gerçek nesnenin kullanımı sanatta temsil olmaktan çıkıp aslının kullanılmasıyla sanatı farklı bir boyuta ulaştırmıştır. Nesnenin algılanışı imgesel konumuyla özdeşleşerek her sanat üretiminde farklı unsurlar ve yorumlamalarla yeni üretim dilleri oluşturulmuştur. Değişen toplumsal düzen içerisinde sanatta nesnenin kullanılışı, sanatçıların yeni arayışlarıyla birlikte nesneye bakış açısını farklılaştırmıştır. Sanatçılar nesnenin barındırdığı kendi anlam ve işlevi dışında nesneye yeni ifade biçimleri yüklemişlerdir. Nesne, Kübizm döneminde yüzeyde bizzat kullanılmaya başlanmış ve sanatta yalın haliyle ilk örneklerini oluşturmuştur. Yalın haline yüklenen anlam ve ifadelerle kavramsal boyutta var olan nesneler teknolojinin etkisiyle çağdaş dönemde önce fotoğraf makinesiyle sonrasında dijital ortamda nesnenin sayısal verilerle ekran üzerinde yeniden var oluşunu gözler önüne sermiştir. Anahtar Kelimeler: Nesne, Temsil, Simge, Sembol, Avrupa Sanatı The object, as the basic form that constitutes the essence of the formal world and strengthens the bond that people establish with the environment, takes place in art with its representation and real uses. While the representation of the object has found many figurative and symbolic meanings in the process from the cave paintings to the present, The use of the real object has ceased to be a representation in art and has brought art to a different dimension with the use of the original. By identifying the perception of the object with its imaginary position, new production styles have been created with different elements and interpretations in every art production.The use of the object in art in the changing social order has changed the perspective of the artists with their new searches. Artists have attributed new forms of expression to the object apart from its own meaning and function. The object began to be used on the surface during the Cubism period and created the first examples in art in its simple form. Objects that exist in the conceptual dimension with meanings and expressions attributed to their plain state, have revealed the re-existence of the object on the screen with digital data, first with the camera and then with the digital environment, in the contemporary period, with the effect of technology.Keywords: Object, Representation, Icon, Symbol, European Art
Collections