Türkçede çatı kavramı, yönetme ve bağlama kuramına göre çatı öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ünlü dilbilimci Chomsky'nin ortaya attığı bir sözdizim kuramı olan Yönetme ve Bağlama Kuramı'na göre hazırlanan öğretim etkinliklerinin 8. sınıf eylemde çatı konusunun öğretimine etkisini araştırmaktır. Bu amaçla 8. sınıf düzeyinde eylemde çatı konusunun öğretiminde, YBK verilerinin işlevsel dilbilgisi modeli ilkeleriyle birleştirilmesiyle oluşan dilbilgisi deseninde öğretim etkinlikleri hazırlanmıştır.Bu araştırmanın çalışma grubu, sosyo-ekonomik düzeye göre belirlenen Düzce merkeze bağlı iki ve merkeze bağlı bir köy okulunun birer 8. sınıf şubesinde okuyan 83 öğrenciden oluşmaktadır. Bu araştırma, nitel ve nicel araştırma tekniklerinin birlikte kullanıldığı karma yöntemde tasarlanarak yürütülmüştür. Nicel verilerin toplanmasında tek grup ön test-son test zayıf deneysel model kullanılırken nitel verilerse çalışma grubundaki öğrenci görüşleri, uygulayıcı öğretmen görüşleri ve araştırmacı gözlemlerinden oluşmuştur. Araştırma sonucunda, Yönetme ve Bağlama Kuramı'na göre hazırlanan öğretim etkinliklerinin uygulanmasıyla çalışma grubundaki 8. sınıf öğrencilerinin eylemde çatı konusuna ilişkin bütün kazanımları öğrenme düzeylerinde ve genel başarı düzeylerinde ön testten son teste istatiksel olarak anlamlı bir yükseliş olduğu belirlenmiştir. Araştırma boyunca öğrenci ve öğretmen görüşlerinden elde edilen nitel verilerin ortaya çıkan olumlu ve anlamlı sonuçları desteklediği tespit edilmiştir. The aim of this research is to investigate the effect of the syllabuses prepared according to the Government and Binding Theory (after this GBT), a syntax theory put forward by the famous linguist Chomsky, on the teaching of the voice in verb topic at the 8th grade. For this purpose, teaching activities were prepared in the grammar pattern formed by combining the YBK data with the functional grammar model principles in the teaching of the voice at the 8th grade level.The study group of this research consists of 83 students studying in the 8th grade class of two schools affiliated to the center of Düzce and a village school affiliated to the center of Düzce, which are determined according to the socio-economic level. The research was designed and carried out in a mixed method in which qualitative and quantitative research techniques are used together. In collecting quantitative data, single group pre-test post-test weak experimental model was used, while qualitative data consisted of student opinions in the study group, practitioner teachers' opinions and researcher observations.As a result of the research, the level of 8th graders in the study group learning about the voice in verb topic from the pre-test to the final test increased statisticly significantly with the application of utilities prepared according to the GBT. It was determined that there is a statistically significant increase from pre-test to post-test in the learning levels of the students about voice in verb topic. It was determined that the qualitative data obtained from the opinions of students and teachers supported these positive and meaningful results of the study.
Collections