Duygusal zeka ile örgütsel özdeşleşme arasındaki ilişkinin incelenmesi: Üniversite çalışanları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojik gelişmeler her ne kadar hayatımızın bütün alanını kolaylaştırsa da çalışma hayatında insan kaynağının önemi örgütler açısından tartışılmaz bir gerçektir. Bu nedenle örgütler insan kaynağına yönelik verimliliği, pozitif insan ilişkilerini ve hizmet kalitesini arttırıcı stratejiler üretme çabasındadırlar. Örgütlerde bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde ve olumlu bir örgüt iklimi oluşturulmasında duygusal zekâ ve örgütsel özdeşleşme kavramlarının büyük rol oynadığı bilinen bir gerçektir. Duygusal zekâ ve örgütsel özdeşleşmenin bu denli önemli olması nedeniyle çalışmanın amacı; üniversite çalışanlarının duygusal zekâ ve örgütsel özdeşleşmeleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma kapsamında Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesinde görev yapmakta olan 305 katılımcıdan e-posta ve online web sayfası aracılığı ile anket yöntemi uygulanarak veriler elde edilmiştir. Çalışmada; Duygusal Zekâ Ölçeği (WLEIS)`, ile Mael ve Ashforth tarafından 1992'de geliştirilen ve Tüzün (2006) tarafından Türkçeye uyarlanan 6 madde ve tek boyuttan oluşan Örgütsel Özdeşleşme Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 26.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan faktör analizi sonucuna göre duygusal zekâ ölçeğine ilişkin iki alt boyut ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra bazı demografik özellikler ile duygusal zekâ ve örgütsel özdeşleşme arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Regresyon analizi sonucuna göre ise katılımcıların duygusal zekâ algılarının örgütsel özdeşleşmeleri üzerinde pozitif yönde anlamlı bir etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. Although technological developments facilitate all areas of our lives, the importance of human resource in working life is an indisputable fact for organizations. For this reason, organizations strive to produce strategies that increase productivity, positive human relations and service quality for human resources. Organizations in the implementation of these activities and the concept of emotional intelligence and organizational identification in the creation of a positive organizational climate is a fact known to play a major role.Because emotional intelligence and organizational identification are so important, the aim of the study is; The relationship between the university employees to examine their emotional intelligence and organizational identification. Within the scope of the research, data were obtained from 305 participants working at Bilecik Şeyh Edebali University by applying the survey method via e-mail and online web page. In the study; Emotional Intelligence Scale (WLEIS)`, and Organizational Identification Scale consisting of 6 items and one dimension, developed by Mael and Ashforth in 1992 and adapted to Turkish by Tüzün (2006) were used. The resulting data were analyzed using the SPSS 26.0 program.According to the result of the factor analysis, two sub-dimensions of the emotional intelligence scale emerged. In addition, significant differences were found between some demographic characteristics, emotional intelligence and organizational identification. According to the results of the regression analysis, it was revealed that the emotional intelligence perceptions of the participants had a positive and significant effect on their organizational identification.
Collections