İlk ve acil yardım programı öğrencilerine sağlık eğitiminde uygulanan metotların, öğrencilerin sahada triaj uygulama becerileri üzerine etkisinin ölçülmesi: Giresun Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tedavi, bakım ve acil müdahale sorumluluğu olan sağlık personellerinin mesleki gelişiminin sağlanabilmesi için sağlık eğitiminin teorik ve beceri anlamında yeterli düzeyde olması gerekmektedir. Ülkemizde sağlık programlarında yürütülen öğretim faaliyetlerinde dersler farklı eğitim metotları ve araçlarıyla yürütülmektedir. Bu çalışmada yüksek öğretim kurumlarının sağlıkla ilişkili programlarında yürütülen derslerde kullanılan eğitim metot ve araçlarının, öğrencilerin bilgi ve uygulama becerisi üzerindeki etkileri ölçülmeye çalışılmıştır. Çalışmada İlk ve Acil Yardım Programı'nda öğrenim gören 90 öğrenci, 3 gruba bölünerek, her bir gruba farklı eğitim metodu ile triaj anlatılmıştır. Kullanılan eğitim metotları; temel eğitim metodu, simülasyon eğitimi ve uzman desteği alınan eğitim metodu şeklindedir. Veri toplama aracı olarak Aghababaeian ve diğerlerinin (2012) İngilizce olarak geliştirdiği, Aslan'ın (2018) çalışmasında Türkçe ye çevirdiği `Triyaj Bilgi Düzeyi` ve `Triyaj Beceri Düzeyi Belirleme` ölçekleri kullanılmıştır. Verilerin analizleri SPSS 22 paket programı ile gerçekleştirilmiştir. Aritmetik ortalama, yüzde, standart sapma ve frekans dağılımı değerleri verilmiştir. Ortalamalar `Wilcoxon T Testi` ve `Kruskal-Wallis H Testi` kullanılarak karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak simülasyon destekli vaka uygulamaları yapılan eğitim grubunda anlamlı farklılık gözlenmiştir. Ancak diğer eğitim metodu uygulanan gruplarda anlamlı farklılıkla karşılaşılmamıştır. In order to ensure the professional development of health personnel who are responsible for treatment, care and emergency response, health education should be at a sufficient level in terms of theory and skills. In the teaching activities carried out in health programs in our country, the courses are carried out with different education methods and tools.In this study, it was tried to measure the effects of the educational methods and tools used in the courses conducted in the health-related programs of higher education institutions on the knowledge and practice skills of the students. In the study, 90 students studying in the First and Emergency Aid Program were divided into 3 groups and triage was explained to each group with a different education method. The training methods used; The basic training method is simulation training and the training method with expert support. `Triage Knowledge Level` and `Triage Skill Level Determination` scales developed by Aghababaeian et al. (2012) in English and translated into Turkish by Aslan (2018) were used as data collection tools. The analysis of the data was carried out with the SPSS 22 package program. Arithmetic mean, percentage, standard deviation and frequency distribution values are given. Means were compared using the `Wilcoxon T Test` and the `Kruskal-Wallis H Test`.As a result, a significant difference was observed in the training group in which simulation-supported case applications were made. However, no significant difference was observed in the groups to which other training methods were applied.
Collections