Akıllı turizm kapsamında turistlerin destinasyon seçimlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişmesi ve teknolojinin her geçen gün daha fazla kullanıcı tarafından kabul görmesi ile birlikte teknoloji temelli kullanım alışkanlığı ortaya çıkmıştır. Akıllı turizm kavramı, teknoloji ve turizmin birleşiminin bir sonucudur. Akıllı şehir kavramından türetilen akıllı turizm yaklaşımı, destinasyonların ve kaynakların verimli ve sürdürülebilir kullanımını, rekabet edebilirliğini, turizm deneyimlerinin zenginleştirilmesini ve birlikte yaratılmasını amaçlamaktadır. Akıllı turizm sisteminde, destinasyonun arz ve talep yönlerinin teknoloji çatısı altında birleştirilmesi ve kullanılabilir bilgilere sahip olması sağlanmaktadır.Destinasyon seçimi aşamasında sosyo-kültürel, demografik ve ekonomik birçok faktör turistler için belirleyici olmaktadır. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte tüketicilerin yaşamlarına giren akıllı teknolojiler, turistlerin satın almalarında diğer faktörler kadar etkili olmaya başlamıştır. Turistler akıllı turizm teknolojilerini kullanarak destinasyonlar hakkında bilgi aramak için ne kadar az zaman harcarlarsa destinasyon imajına ilişkin algıları o kadar olumlu olur.Bu araştırmada, turistlerin akıllı teknolojileri kullanmalarının destinasyon seçimlerine ve turistler tarafından algılanan destinasyon imajına etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini, seyahatleri öncesinde, sırasında veya sonrasında akıllı teknolojileri kullanan turistler oluşturmaktadır. Bu araştırmanın amacı doğrultusunda katılımcılara 428 anket formu uygulanmış ve 403 anket analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre akıllı turizm uygulamalarının turistlerin destinasyon tercihleri ve algılanan destinasyon imajı üzerinde olumlu etkilerinin olduğu tespit edilmiştir. With the development of information and communication technologies and the acceptance of technology by more and more users, technology-based usage habits have emerged. The concept of smart tourism is a result of the combination of technology and tourism. The smart tourism approach, derived from the concept of smart city, aims at efficient and sustainable use of destinations and resources, competitiveness, enrichment and co-creation of tourism experiences. In the smart tourism system, it is ensured that the supply and demand aspects of the destination are combined under the roof of technology and have usable information.Many socio-cultural, demographic and economic factors are decisive for tourists at the stage of destination selection. With the development of technology, smart technologies that have entered the lives of consumers have begun to be as effective as other factors in the purchase of tourists. The less time tourists spend searching for information about destinations using smart tourism technologies, the more positive their perception of destination image will be.In this research, it is aimed to examine the effect of tourists' use of smart technologies on destination choices and destination image perceived by tourists. The universe of the research consists of tourists who use smart technologies before, during or after their travels. For the purpose of this research, 428 questionnaires were applied to the participants and 403 questionnaires were analyzed. According to the results of the research, it has been determined that smart tourism applications have positive effects on tourists' destination preferences and perceived destination image.
Collections