Bağımsız süspansiyonlu bir askeri taşıtın yönlendirme mekanizmasının bilgisayar destekli kinematik ve mekanik tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, yol dışı (off-road) kullanılan bağımsız askı sistemine sahip bir aracın yönlendirme sistemi, araç kullanım isterleri doğrultusunda optimize edilmiştir. Optimizasyon sonrasında aracın dönüş yarıçapı ve simetriklik kontrolleri yapılmıştır. Araç direksiyon sistemi tasarımında kazıma momenti hesabı ile araç tekerleklerinin dönebilmesi için ihtiyaç duyulan direksiyon kutusu momenti hesaplanmıştır. Aracın yarım taşıt ve tam taşıt çoklu cisimler dinamiği modeli (ÇCD) MSC Adams View ve MSC Adams Car programlarında oluşturulmuştur. Tam taşıt simülasyonlarının ardından tasarlanan parçaların yapısal sonlu elemanlar analizleri ANSYS Workbench vasıtası ile yapılmıştır In this study, an optimization has been done according usage areas of a military vehicle with an independent front suspension. After the optimization phase, steering system has became suitable for the turning radius and symmetrical left/right turn criterias. The torque which's needed by steering gearbox while turning the vehicle, calculated by the bore torque method in the steering system design section. Both MSC Adams View and MSC Adams Car used for creating multi-body dynamics (MBD) models steerable suspension assembly and full vehicle assembly. After the full vehicle analysis section, the structural finite element analysis has been made with ANSYS Workbench.
Collections