Show simple item record

dc.contributor.advisorKuralay, Nusret Sefa
dc.contributor.authorUysal, Seçkin
dc.date.accessioned2023-09-22T11:52:55Z
dc.date.available2023-09-22T11:52:55Z
dc.date.submitted2021-08-20
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/737012
dc.description.abstractBu çalışmada, yol dışı (off-road) kullanılan bağımsız askı sistemine sahip bir aracın yönlendirme sistemi, araç kullanım isterleri doğrultusunda optimize edilmiştir. Optimizasyon sonrasında aracın dönüş yarıçapı ve simetriklik kontrolleri yapılmıştır. Araç direksiyon sistemi tasarımında kazıma momenti hesabı ile araç tekerleklerinin dönebilmesi için ihtiyaç duyulan direksiyon kutusu momenti hesaplanmıştır. Aracın yarım taşıt ve tam taşıt çoklu cisimler dinamiği modeli (ÇCD) MSC Adams View ve MSC Adams Car programlarında oluşturulmuştur. Tam taşıt simülasyonlarının ardından tasarlanan parçaların yapısal sonlu elemanlar analizleri ANSYS Workbench vasıtası ile yapılmıştır
dc.description.abstractIn this study, an optimization has been done according usage areas of a military vehicle with an independent front suspension. After the optimization phase, steering system has became suitable for the turning radius and symmetrical left/right turn criterias. The torque which's needed by steering gearbox while turning the vehicle, calculated by the bore torque method in the steering system design section. Both MSC Adams View and MSC Adams Car used for creating multi-body dynamics (MBD) models steerable suspension assembly and full vehicle assembly. After the full vehicle analysis section, the structural finite element analysis has been made with ANSYS Workbench.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleBağımsız süspansiyonlu bir askeri taşıtın yönlendirme mekanizmasının bilgisayar destekli kinematik ve mekanik tasarımı
dc.title.alternativeComputer aided design and kinematic analysis of a steering system for a military vehicle independent front suspension
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-08-20
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10335197
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid675316
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineKonstrüksiyon ve İmalat Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess