Show simple item record

dc.contributor.advisorTürker, Ali
dc.contributor.authorSubaşı, Eyyüp
dc.date.accessioned2023-09-22T11:52:36Z
dc.date.available2023-09-22T11:52:36Z
dc.date.submitted2023-05-02
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736965
dc.description.abstractBu araştırmada; Lise öğrencilerinin okul iklimi algıları ile spora yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi belirleyerek, farklı değişkenler açısından incelemek amaçlanmıştır.Araştırmada nicel yaklaşımlardan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Muş ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Spor Lisesi, Meslek Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi, Fen Lisesi, İmam Hatip Lisesi, Güzel Sanatlar Lisesi ve Anadolu Lisesinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada örneklemi ise; bahsedilen evren içerisinden kolayda örnekleme yoluyla seçilen yaşları 14 ile 19 arasında değişen 240' ı kadın ( yaş=16.20±1.27); 472' si erkek ( yaş=16.20±1.26) toplam 712 lise öğrencisi ( yaş=16.14±1.26) oluşturmuştur.Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan `Kişisel Bilgi Formu`,Çalık ve Kurt (2010) tarafından geliştirilen `Okul İklimi Algısı Ölçeği`ve Şentürk (2015) tarafından geliştirilen `Spora Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans (ANOVA) ve Pearson korelasyon analizleri kullanılmıştur. Araştırma bulguları incelendiğinde lise öğrencilerinin okul iklimi puanlarının; cinsiyet, sınıf düzeyi, aile gelir, okul sporlarına katılma, haftalık spor sıklığı ve öğrenim görülen lise türüne göre anlamlı farklılık gösterdiği (p<.05); anne ve baba eğitim, lisanslı spor yapma ve ailede lisanslı spor yapma durumlarına göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir (p>.05). Spora yönelik tutum puanları açısından sonuçlar incelendiğinde; cinsiyet, lisanslı spor yapma, okul sporlarına katılma, haftalık spor sıklığı ve öğrenim görülen lise türüne göre anlamlı farklılık gösterdiği (p<.05); sınıf düzeyi, aile gelir,anne ve baba eğitimve ailede lisanslı spor yapma durumlarına göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir (p>.05). Son olarak; öğrencilerin okul iklimi puanları ile spora yönelik tutum puanları arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir (p<.05).Anahtar Kelimeler: Lise, Öğrenci, Okul İklimi, Spora Yönelik Tutum
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to analyze in terms of different factors by determining the connection between highscool students' school climate perceptions and their attitude towards sport.In the research, correlational survey model which is part of the quantitative approach, is used. Target population of the study constitude the Sport Highschool, Social Science Highschool, Science Highschool, Religious Vocational Highschool and Fine Arts High School which are affiliated with the ministry of national education in Muş. The sample of research is included 712 ( age=16.14±1.26) highscooler in total of whom 240 are women who change their age range between 14-19 ( age =16±1.27), and 472 are men ( age=16±1.26). 'Personal Information Form' which is constituted by researcher, ' School Climate Perception Scale' which is developed by Çalık and Kurt (2010), 'Attitude Scale Towards Sports' which is developed by Şentürk (2015) as data collection tool. Descriptive statistics, independent samples t-test, one way analysis of variance (ANOVA), Pearson correlation analysis are used in order to analyse the data.It is established that high school students' school climate scroes are different in terms of gender, class level, family income, participation of school sports, weekly exercise frequency and type of school (p<.05), and they are not different in terms of educational level of parents and licensed sports (p>.05) when reserach findings are examined. Results show significant differences in terms of gender, participation of school sports, licensed sports, weekly exercise frequency and type of school (p<.05), on the other hand there is no difference in terms of class level, family income, educational level of parents (p>.05).In conclusion, it is determined that there are semantic relations between school climate scores and attitude towards sports of studens (p<.05).Key words: High School, Student, School Climate, Attitude Towards Sporten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleLise öğrencilerinin okul iklimi algıları ile spora yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Muş ili örneği)
dc.title.alternativeExamining the relationship between high school students' perceptions of school climate and their attitudes to sports (Muş province sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-02
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabiilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSchool climate
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid10330230
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid677823
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess