Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Atike
dc.contributor.authorArslanboğa, Tülin
dc.date.accessioned2023-09-22T11:52:35Z
dc.date.available2023-09-22T11:52:35Z
dc.date.submitted2023-05-02
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736964
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, fiziksel aktiviteye katılımlarına göre lise ve ortaokul öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik duygu, tutum ve kaygılarının incelenmesidir. Çalışmada genel tarama yöntemi kullanılmış olup, veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından oluşturulan kişisel bilgi form, orijinali Chrisforlin, Chrisearle, Timloreman ve Umeshsharma (2011) tarafından geliştirilen, Bayar, Özaşkın ve Bardak tarafından Türkçeye uyarlanan Kaynaştırma Eğitimi İle İlgili Duygular, Tutumlar ve Kaygılar Ölçeği (KEİDTKÖ) kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini Bingöl ilinde bulunan toplam 77 lise ve ortaokullarında görev yapan öğretmenlerden oluşurken, örneklem grubunu ise 536 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin analizi spss 23 programında yapılmıştır. Araştırmanın hipotezlerini test etmek amacıyla, verilerin analizinde (Mann-Whitney U), çoklu varyans analizi (Kruskal wallis) testi yapıldı. Çalışmadan elde edilen bulgularda katılımcıların yaş, kaynaştırma öğrencisi olma durumu, ailede engelli birey olma ve branş değişkenlerine göre kaynaştırma eğitimine yönelik duygu, tutum ve kaygılar alt boyutlarında anlamlı farklılığa rastlanmamıştır. Katılımcıların cinsiyet değişkeninde göre kaynaştırma eğitimine yönelik duygular ve tutumlar alt boyutunda anlamlı farklılığa rastlanmazken kaygılar alt boyutunda kadınlar lehine anlamlı farklılığa rastlanmıştır. Çalışılan kademe değişkenine göre kaynaştırma eğitimine yönelik duygular ve kaygılar alt boyutunda anlamlı farklılığa rastlanmazken tutumlar alt boyutunda ortaokul öğretmenleri lehine anlamlı farklılığa rastlanmıştır. Katılımcıların düzenli fiziksel aktivite yapma değişkenine göre ise, kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlar alt boyutunda anlamlı farklılığa rastlanmazken, duygular ve kaygılar alt boyutunda hayır diyenler lehinde anlamlı farklılığa rastlanmıştır. Katılımcıların meslek yılı değişkenine göre ise, kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlar ve kaygılar alt boyutlarında anlamlı farklılığa rastlanmazken, duygular alt boyutunda 6-10 meslek yılı olan katılımcıların 1-5 ve 11 yıl üzerine anlamlı farklılığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak, katılımcılar açısından kadınların erkeklerden kaygı düzeylerinin daha fazla olduğu, ortaokul öğretmenlerinin tutum düzeylerinin daha fazla olduğu, düzenli fiziksel aktivite yapmayanların duygu ve kaygı düzeylerinin daha fazla olduğu, 6-10 meslek yılı olanların duygu durumlarının daha yoğun olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Fiziksel aktivite, Kaynaştırma, Kaygı, Tutum, Duygu, Öğretmen
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the feelings, attitudes and concerns of high school and secondary school teachers towards inclusive education according to their participation in physical activity. General screening method was used in the study and as a data collection tool, the personal information form created by the researchers, the original developed by Chrisforlin, Chrisearle, Timloreman, and Umeshsharma (2011), and adapted to Turkish by Bayar, Özaşkın and Bardak, Emotions, Attitudes and Concerns about Inclusion Education. Scale (KEIDTKÖ) was used. While the universe of the study consists of teachers working in a total of 77 high school and secondary schools in the province of Bingöl, the sample group consists of 536 teachers. The analysis of the data was made in spss 23 program. In order to test the hypotheses of the research, multiple analysis of variance (Kruskal wallis) test was performed in the analysis of the data (Mann-Whitney U). In the findings obtained from the study, no significant difference was found in the sub-dimensions of feelings, attitudes and concerns towards inclusive education according to the age, being an inclusion student, being a disabled person in the family and branch variables. While there was no significant difference in the sub-dimension of feelings and attitudes towards inclusive education according to the gender variable of the participants, a significant difference was found in favor of women in the sub-dimension of concerns. While no significant difference was found in the sub-dimension of feelings and concerns about inclusive education according to the level of study, a significant difference was found in favor of secondary school teachers in the sub-dimension of attitudes. According to the regular physical activity variable of the participants, while there was no significant difference in the sub-dimension of attitudes towards inclusive education, a significant difference was found in favor of those who said no in the sub-dimension of feelings and concerns. According to the variable of the professional years of the participants, there was no significant difference in the sub-dimensions of attitudes and concerns towards inclusive education, while a significant difference was found in the sub-dimension of emotions over 1-5 and 11 years of the participants with 6-10 professional years. As a result, it can be said that the anxiety levels of women are higher than men, the attitude levels of secondary school teachers are higher, those who do not do regular physical activity have lower levels of emotion and anxiety, and those who have 6-10 professional years have more intense emotional states.Key Words: Physical Activity Mainstreaming, Anxiety, Attitude, Emotion, Teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleFiziksel aktiviteye katılımlarına göre öğretmenlerin kaynaştırma eğitimine yönelik duygu, tutum ve kaygılarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of teachers' emotions, attitudes and concerns on inclusion education according to their participation in physical activity
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-02
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabiilim Dalı
dc.subject.ytmEmotion
dc.subject.ytmPhysical activity
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmSocial anxiety
dc.subject.ytmSocial-emotional skills
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmInclusive education
dc.identifier.yokid10332973
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid677824
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess