Görsel tasarımda kadın imgesinin kullanımı ve zaman içindeki değişimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsan, görsel tasarım kültüründe diğer birçok özelliğinin yanı sıra, cinsiyet özellikleriyle de karşımıza çıkmaktadır. Biyolojik ve toplumsal cinsiyetin görsel tasarımlarda işleniş biçimi ise mevcut kültürel ve toplumsal özelliklere göre değişiklik göstermektedir. Toplumun uzun yıllardır kadınlara ve kadınlığa yüklediği, ev içi hayat, annelik, eşlik, ev işleri, güzellik ve cinsellik odağı olma özellikleri son yıllarda değişmekte olup, bu değişim kendini görsel tasarım alanında da hissettirmektedir. Kadınların toplumdaki yeni var oluş biçimleri görsel tasarım kültürüne de yansımakta, bazen de tasarım kültürünün tanımladığı cinsiyet rolleri topluma sirayet etmektedir. Bu çalışmada kadının biyolojik ve toplumsal cinsiyetinin tasarım kültüründeki konumlandırılışına ve bu konudaki tavır değişimine odaklanılmış, görsel tasarımdaki geleneksel ve değişen kadın imgeleri reklamlar üzerinden ele alınmaya çalışılmıştır. In visual design culture, human beings are represented by many features including gender. The way sex and gender is addressed in visual designs varies according to the cultural and social conjuncture. Attributes such as domestic life, motherhood, wifehood, housework, beauty and sexuality, which have been referred to women and womanhood by the society for a long while, are changing today and this change is becoming visible in the field of visual design. New forms of womanhood in society are reflected in the visual design culture, and sometimes the gender roles defined by the design culture spread to the society. This study focuses on the positioning of women's sex and gender in the visual design culture and the attitude change on this respect. To this end, traditional and alternative representations of womanhood in visual design were addressed through advertisements.
Collections