Show simple item record

dc.contributor.advisorErdinç, Şansal
dc.contributor.authorAkkök Bağrıaçık, Feyza
dc.date.accessioned2023-09-22T11:52:26Z
dc.date.available2023-09-22T11:52:26Z
dc.date.submitted2022-06-17
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736939
dc.description.abstractİnsan, görsel tasarım kültüründe diğer birçok özelliğinin yanı sıra, cinsiyet özellikleriyle de karşımıza çıkmaktadır. Biyolojik ve toplumsal cinsiyetin görsel tasarımlarda işleniş biçimi ise mevcut kültürel ve toplumsal özelliklere göre değişiklik göstermektedir. Toplumun uzun yıllardır kadınlara ve kadınlığa yüklediği, ev içi hayat, annelik, eşlik, ev işleri, güzellik ve cinsellik odağı olma özellikleri son yıllarda değişmekte olup, bu değişim kendini görsel tasarım alanında da hissettirmektedir. Kadınların toplumdaki yeni var oluş biçimleri görsel tasarım kültürüne de yansımakta, bazen de tasarım kültürünün tanımladığı cinsiyet rolleri topluma sirayet etmektedir. Bu çalışmada kadının biyolojik ve toplumsal cinsiyetinin tasarım kültüründeki konumlandırılışına ve bu konudaki tavır değişimine odaklanılmış, görsel tasarımdaki geleneksel ve değişen kadın imgeleri reklamlar üzerinden ele alınmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractIn visual design culture, human beings are represented by many features including gender. The way sex and gender is addressed in visual designs varies according to the cultural and social conjuncture. Attributes such as domestic life, motherhood, wifehood, housework, beauty and sexuality, which have been referred to women and womanhood by the society for a long while, are changing today and this change is becoming visible in the field of visual design. New forms of womanhood in society are reflected in the visual design culture, and sometimes the gender roles defined by the design culture spread to the society. This study focuses on the positioning of women's sex and gender in the visual design culture and the attitude change on this respect. To this end, traditional and alternative representations of womanhood in visual design were addressed through advertisements.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGörsel tasarımda kadın imgesinin kullanımı ve zaman içindeki değişimi
dc.title.alternativeUse of women's image in visual design and its change over time
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-06-17
dc.contributor.departmentTasarım Kültürü Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChange
dc.subject.ytmVisual design
dc.subject.ytmWomen image
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmGender
dc.subject.ytmFemininity
dc.subject.ytmGender
dc.identifier.yokid10321369
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid666904
dc.description.pages199
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess