Sanatsal üretme pratiği olarak metinlerarasılık bağlamında yeniden üretim
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Julia Kristeva tarafından kavramlaştırılan metinlerarasılık kuramı, yapıtların birbirleriyle ilişkili olduğunu ve bu ilişkinin kaçınılmaz olduğunu ortaya koymaktadır. Tüm sanat disiplinlerinde uygulanan bu kuram aynı zamanda bir eleştiri yöntemidir. Bu çalışmada, metinlerarası ilişkiler konusu incelenerek, kişisel seramik uygulamalarla ilişkisi kurulmaya çalışılmıştır. Kuramın kavramsal çerçevesi literatür taraması yapılarak araştırılmıştır. Çağdaş seramik sanatına uygulanabilirliği açısından metinlerarasılık yöntemlerinden alıntı, pastiş, parodi, kolaj, palempsest ve taklit yöntemleri çalışmaya dahil edilerek bu yöntemler üzerinden okumalar sınırlandırılmıştır. Sanatçının aynı zamanda bir izleyici olması nedeniyle metinlerarasılık yöntemlerinin kişisel uygulamalarda sanatsal üretme pratiği olarak kullanılabilirliği araştırılmıştır. Hem yapıt okuma hem de yapıt üretmede metinlerarasılık kavramının kurduğu ilişkiler nedeniyle çıktılarının birer yeniden üretim olduğu ortaya konmuştur. The concept of intertextuality, theorized by Julia Kristeva, asserts that artworks are interconnected and that this interconnection is inevitable. This theory is not only applicable to linguistics but also used as a method of analyzing works in the fields of semiotics, art, and literature. In this study, the subject of intertextual relationships is examined, aiming to establish a connection with personal ceramic practices. The conceptual framework of the theory is investigated through a literature review. In terms of applicability to contemporary ceramic art, readings are limited to the methods of quotation, pastiche, parody, collage, palimpsest, and imitation within intertextuality. Considering that the artist is also a audience, the potential of intertextuality methods as a practice for personal artistic production is explored. Due to the relationships established by the concept of intertextuality in both artwork analysis and production, it is revealed that the outputs are reproductions.
Collections