Show simple item record

dc.contributor.advisorSavaş, Ufuk Tolga
dc.contributor.authorGümüş Akman, Nagihan
dc.date.accessioned2023-09-22T11:50:02Z
dc.date.available2023-09-22T11:50:02Z
dc.date.submitted2023-07-17
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736524
dc.description.abstractJulia Kristeva tarafından kavramlaştırılan metinlerarasılık kuramı, yapıtların birbirleriyle ilişkili olduğunu ve bu ilişkinin kaçınılmaz olduğunu ortaya koymaktadır. Tüm sanat disiplinlerinde uygulanan bu kuram aynı zamanda bir eleştiri yöntemidir. Bu çalışmada, metinlerarası ilişkiler konusu incelenerek, kişisel seramik uygulamalarla ilişkisi kurulmaya çalışılmıştır. Kuramın kavramsal çerçevesi literatür taraması yapılarak araştırılmıştır. Çağdaş seramik sanatına uygulanabilirliği açısından metinlerarasılık yöntemlerinden alıntı, pastiş, parodi, kolaj, palempsest ve taklit yöntemleri çalışmaya dahil edilerek bu yöntemler üzerinden okumalar sınırlandırılmıştır. Sanatçının aynı zamanda bir izleyici olması nedeniyle metinlerarasılık yöntemlerinin kişisel uygulamalarda sanatsal üretme pratiği olarak kullanılabilirliği araştırılmıştır. Hem yapıt okuma hem de yapıt üretmede metinlerarasılık kavramının kurduğu ilişkiler nedeniyle çıktılarının birer yeniden üretim olduğu ortaya konmuştur.
dc.description.abstractThe concept of intertextuality, theorized by Julia Kristeva, asserts that artworks are interconnected and that this interconnection is inevitable. This theory is not only applicable to linguistics but also used as a method of analyzing works in the fields of semiotics, art, and literature. In this study, the subject of intertextual relationships is examined, aiming to establish a connection with personal ceramic practices. The conceptual framework of the theory is investigated through a literature review. In terms of applicability to contemporary ceramic art, readings are limited to the methods of quotation, pastiche, parody, collage, palimpsest, and imitation within intertextuality. Considering that the artist is also a audience, the potential of intertextuality methods as a practice for personal artistic production is explored. Due to the relationships established by the concept of intertextuality in both artwork analysis and production, it is revealed that the outputs are reproductions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleSanatsal üretme pratiği olarak metinlerarasılık bağlamında yeniden üretim
dc.title.alternativeReproduction in the context of intertextuality as artistic production practice
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2023-07-17
dc.contributor.departmentSeramik Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmArtistic ceramic
dc.identifier.yokid10253364
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid800080
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess