Mobil pazarlamanın tüketici davranışlarına etkisi: Y kuşağı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişen teknolojiyle birlikte hayatın her alanında değişimler yaşandığı gibi pazarlama alanında da değişimler yaşanmaktadır. Özellikle firmaların pazarlama faaliyetlerinde mobil teknolojilere başvurması mobil pazarlama kavramını ortaya çıkarmaktadır. Firmalar ürünleri hakkındaki bilgilerini, en uygun tüketici kitlesine doğru zamanda, doğru yerde ve minimum maliyetle ulaştırmak isterken aynı zamanda tüketicilerden de o denli geri bildirim sağlamak istemektedir. Bu amaçla mobil pazarlama araçlarını aktif bir şekilde kullanmaktadır. Bu da hem firma açısından hem de tüketici açısından avantajlar sağlamaktadır.Bu çalışmada mobil pazarlama araçlarının tüketici davranışı üzerindeki etkisi, yapısal eşitlik modellemesi ile araştırılmaktadır. Üniversite öğrencileri üzerinden derlenen 553 anket verisi kullanılarak araştırma hipotezleri test edilmiştir. SPSS programı ile tanımlayıcı istatistikler, güvenilirlik analizi, keşfedici faktör analizi; LISREL programı ile doğrulayıcı faktör analizi ve YEM analizi yapılmıştır. Elde edilen analizler neticesinde SMS'lerde izin kavramı faktörü 0,05 hata düzeyinde anlamsız; ödül ve teşvik faktörü, SMS'lerde fayda faktörü, ilgi ve bağlılık faktörü, uygulama bildirimlerinde izin faktörü, uygulama bildirimlerinde fayda faktörü ve güncel mobil uygulamalar faktörü ise satın alma davranışı üzerinde anlamlı çıkmıştır. With the developing technology, there are changes in the field of marketing as well as changes in all areas of life. Especially, companies' application to mobile technologies in their marketing activities reveals the concept of mobile marketing. While these companies want to deliver their information about their products to the most appropriate consumer groups in the right place at the right time and with minimum cost, they also want to receive the same level of feedback from consumers. For this purpose, they actively use mobile marketing tools, and this provides advantages for both the company and the consumer.In this study, the effect of mobile marketing tools on consumer behavior is investigated by structural equation modeling. Research hypotheses were tested using 553 survey data compiled over university students. Descriptive statistics, reliability analysis, exploratory factor analysis with SPSS program; Confirmatory factor analysis and SEM analysis were performed with the LISREL program. According to the results, the permission factor in SMS was not significant, and the reward and incentive, benefit in SMS, interest and loyalty, the permission in application notifications, benefit in application notifications and current mobile applications factors were found significant in purchasing behavior at 0.05 error level.
Collections