Show simple item record

dc.contributor.advisorAlbayrak, Ali Sait
dc.contributor.authorBaydemir, Ebru
dc.date.accessioned2023-09-22T11:49:24Z
dc.date.available2023-09-22T11:49:24Z
dc.date.submitted2022-09-12
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736425
dc.description.abstractGelişen teknolojiyle birlikte hayatın her alanında değişimler yaşandığı gibi pazarlama alanında da değişimler yaşanmaktadır. Özellikle firmaların pazarlama faaliyetlerinde mobil teknolojilere başvurması mobil pazarlama kavramını ortaya çıkarmaktadır. Firmalar ürünleri hakkındaki bilgilerini, en uygun tüketici kitlesine doğru zamanda, doğru yerde ve minimum maliyetle ulaştırmak isterken aynı zamanda tüketicilerden de o denli geri bildirim sağlamak istemektedir. Bu amaçla mobil pazarlama araçlarını aktif bir şekilde kullanmaktadır. Bu da hem firma açısından hem de tüketici açısından avantajlar sağlamaktadır.Bu çalışmada mobil pazarlama araçlarının tüketici davranışı üzerindeki etkisi, yapısal eşitlik modellemesi ile araştırılmaktadır. Üniversite öğrencileri üzerinden derlenen 553 anket verisi kullanılarak araştırma hipotezleri test edilmiştir. SPSS programı ile tanımlayıcı istatistikler, güvenilirlik analizi, keşfedici faktör analizi; LISREL programı ile doğrulayıcı faktör analizi ve YEM analizi yapılmıştır. Elde edilen analizler neticesinde SMS'lerde izin kavramı faktörü 0,05 hata düzeyinde anlamsız; ödül ve teşvik faktörü, SMS'lerde fayda faktörü, ilgi ve bağlılık faktörü, uygulama bildirimlerinde izin faktörü, uygulama bildirimlerinde fayda faktörü ve güncel mobil uygulamalar faktörü ise satın alma davranışı üzerinde anlamlı çıkmıştır.
dc.description.abstractWith the developing technology, there are changes in the field of marketing as well as changes in all areas of life. Especially, companies' application to mobile technologies in their marketing activities reveals the concept of mobile marketing. While these companies want to deliver their information about their products to the most appropriate consumer groups in the right place at the right time and with minimum cost, they also want to receive the same level of feedback from consumers. For this purpose, they actively use mobile marketing tools, and this provides advantages for both the company and the consumer.In this study, the effect of mobile marketing tools on consumer behavior is investigated by structural equation modeling. Research hypotheses were tested using 553 survey data compiled over university students. Descriptive statistics, reliability analysis, exploratory factor analysis with SPSS program; Confirmatory factor analysis and SEM analysis were performed with the LISREL program. According to the results, the permission factor in SMS was not significant, and the reward and incentive, benefit in SMS, interest and loyalty, the permission in application notifications, benefit in application notifications and current mobile applications factors were found significant in purchasing behavior at 0.05 error level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMobil pazarlamanın tüketici davranışlarına etkisi: Y kuşağı örneği
dc.title.alternativeThe effect of mobile marketing on consumer behavior: Y-generation example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-09-12
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmGeneration Y
dc.subject.ytmStructural Equation Model
dc.subject.ytmConfirmatory factor analysis
dc.subject.ytmMobile marketing
dc.subject.ytmExploratory factor analysis
dc.identifier.yokid10256194
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityRECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid658801
dc.description.pages169
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess