Katılım bankacılığı ve ticari bankacılık reklamlarında kullanılan mesajların satın alma niyeti ve tutum açısından değerlendirilmesi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı katılım bankası ve ticari banka reklamlarında kullanılan mesajlara yönelik; ilgilenim, biliş ihtiyacı ve manevi değerlere hassasiyet düzeyleri açısından tüketicilerin satın alma niyetleri ve tutumlarında farklılık olup olmadığının ortaya çıkarılmasıdır. Bu bağlamda araştırmanın ana kütlesini bir banka hesabına sahip, üniversite öğrencisi veya mezunu, 18 yaş üzeri bireyler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi belirlenirken kolayda örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırma tanımsal bir araştırma olup, veri toplama tekniği olarak anket yöntemi tercih edilmiştir. Veriler analiz edilirken ilk olarak faktör analizi yapılarak boyutların aynı faktör altında toplandığı gözlemlenmiş, daha sonra hipotezlerin test edilmesi amacıyla veri seti t-testi analizine tabi tutulmuştur. Bu çalışmanın sonucunda, katılım bankası ve ticari banka reklamlarına yönelik satın alma niyeti ve tutumun, ilgilenim ve manevi hassasiyet düzeyi açısından farklılaştığı görülmektedir. The aim of this study is to reveal whether the messages used in participation bank and commercial bank advertisements differ in the purchasing intentions and attitudes of the consumers in terms of interest, need for cognition and sensitivity to spiritual values. In this context, the population of the study consists of individuals individuals who have a bank account, are university students or graduates, over the age of 18. The convenience sampling method was used to determine the sample. The research is a descriptive research, and the survey method was used as data collection technique. While analyzing the data, factor analysis was performed firstly and it was observed that the dimensions were collected under the same factor, then t-test was applied to the data in order to test the hypotheses. As a result of this study, it is seen that purchase intention and attitude towards participation bank and commercial bank advertisements differ in terms of involvement and spiritual values tenderness level.
Collections