Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakıroğlu, Kamer Ilgın
dc.contributor.authorYiğit, Gülşen
dc.date.accessioned2023-09-22T11:49:21Z
dc.date.available2023-09-22T11:49:21Z
dc.date.submitted2021-11-03
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736419
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı katılım bankası ve ticari banka reklamlarında kullanılan mesajlara yönelik; ilgilenim, biliş ihtiyacı ve manevi değerlere hassasiyet düzeyleri açısından tüketicilerin satın alma niyetleri ve tutumlarında farklılık olup olmadığının ortaya çıkarılmasıdır. Bu bağlamda araştırmanın ana kütlesini bir banka hesabına sahip, üniversite öğrencisi veya mezunu, 18 yaş üzeri bireyler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi belirlenirken kolayda örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırma tanımsal bir araştırma olup, veri toplama tekniği olarak anket yöntemi tercih edilmiştir. Veriler analiz edilirken ilk olarak faktör analizi yapılarak boyutların aynı faktör altında toplandığı gözlemlenmiş, daha sonra hipotezlerin test edilmesi amacıyla veri seti t-testi analizine tabi tutulmuştur. Bu çalışmanın sonucunda, katılım bankası ve ticari banka reklamlarına yönelik satın alma niyeti ve tutumun, ilgilenim ve manevi hassasiyet düzeyi açısından farklılaştığı görülmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal whether the messages used in participation bank and commercial bank advertisements differ in the purchasing intentions and attitudes of the consumers in terms of interest, need for cognition and sensitivity to spiritual values. In this context, the population of the study consists of individuals individuals who have a bank account, are university students or graduates, over the age of 18. The convenience sampling method was used to determine the sample. The research is a descriptive research, and the survey method was used as data collection technique. While analyzing the data, factor analysis was performed firstly and it was observed that the dimensions were collected under the same factor, then t-test was applied to the data in order to test the hypotheses. As a result of this study, it is seen that purchase intention and attitude towards participation bank and commercial bank advertisements differ in terms of involvement and spiritual values tenderness level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKatılım bankacılığı ve ticari bankacılık reklamlarında kullanılan mesajların satın alma niyeti ve tutum açısından değerlendirilmesi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research on the evaluation of messages used in participation banking and commercial banking advertising in terms of purchase intention and attitude
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-11-03
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10333740
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityRECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid689523
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess