Korozyona maruz kalmış betonarme döşemelerin eğilme yükü etkisindeki davranışı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplam beş adet iki doğrultulu korozyona uğramış betonarme döşemeler eksenel eğilme yükü altında test edilmiştir ve bir adet korozyonsuz betonarme döşeme ile karşılaştırılmıştır. Betona gömülü donatı çubuklarının korozyona maruz bırakılması için hızlandırılmış bir korozyon yöntemi kullanılmıştır. Eğilme dayanımı testlerinden sonra beton kırılarak ve tüm donatı çubukları çıkarılarak gerçek korozyon seviyeleri elde edilmiştir. Betonarme döşemelerin kısa ve uzun doğrultularında gerçek korozyon seviyeleri elde edilerek, betonarme döşemelerin her iki doğrultuda deneysel moment kapasiteleri, akma hattı teoremine göre belirlenmiştir. Literatürde bulunan deneysel veriler, korozyona uğramış betonarme döşemelerin moment taşıma kapasitelerinin ve göçme yüklerinin tahmin edilmesi için daha önce ve yeni geliştirilen modellerin doğrulanması için kullanılmıştır. Yürütülen deneysel çalışmalara ait sonuçlardan, betonarme döşeme numunelerinin yük taşıma ve enerji yutma kapasitelerinin daha yüksek korozyon oranı ile azaldığı anlaşılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, korozyona uğramış betonarme döşemelerin enerji yutma kapasitelerinin ve süneklik oranlarının hesaplanmasında kullanılan yer değiştirme bazlı ve/veya eğrilik bazlı yöntemler ile gerçek korozyon seviyelerinin elde edilememesi nedeniyle literatürde bulunan deneysel test sonuçlarının yanıltıcı olduğu bulunmuştur. Total of five two-way corroded reinforced concrete (RC) slabs were tested under flexure and compared with one uncorroded RC slab. An accelerated corrosion method was used to corrode the reinforcement bars embedment in concrete. Actual corrosion levels were obtained following the flexural strength tests by breaking the concrete and extracting all reinforcement bars. With the help of the actual corrosion levels at short and long directions of the RC slabs were obtained, experimental residual moment capacities of RC slabs at two directions based on yield line theorem were determined. Experimental data found in the literature were used for the validation of the previous and the newly developed models to predict the moment resisting capacities and failure loads of corroded RC slabs. From test results, the load-carrying and energy absorption capacities of reinforced concrete specimens were found to decrease with higher corrosion ratio. It was found that because of not obtained actual corrosion levels and used displacement and/or curvature methods for the calculation of energy capacities and ductility ratios of corroded RC slabs misleading the experimental test results found in the literature.
Collections