Show simple item record

dc.contributor.advisorKumbasaroğlu, Atila
dc.contributor.authorSezgin, Halil İbrahim
dc.date.accessioned2023-09-22T11:47:43Z
dc.date.available2023-09-22T11:47:43Z
dc.date.submitted2021-08-17
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736149
dc.description.abstractToplam beş adet iki doğrultulu korozyona uğramış betonarme döşemeler eksenel eğilme yükü altında test edilmiştir ve bir adet korozyonsuz betonarme döşeme ile karşılaştırılmıştır. Betona gömülü donatı çubuklarının korozyona maruz bırakılması için hızlandırılmış bir korozyon yöntemi kullanılmıştır. Eğilme dayanımı testlerinden sonra beton kırılarak ve tüm donatı çubukları çıkarılarak gerçek korozyon seviyeleri elde edilmiştir. Betonarme döşemelerin kısa ve uzun doğrultularında gerçek korozyon seviyeleri elde edilerek, betonarme döşemelerin her iki doğrultuda deneysel moment kapasiteleri, akma hattı teoremine göre belirlenmiştir. Literatürde bulunan deneysel veriler, korozyona uğramış betonarme döşemelerin moment taşıma kapasitelerinin ve göçme yüklerinin tahmin edilmesi için daha önce ve yeni geliştirilen modellerin doğrulanması için kullanılmıştır. Yürütülen deneysel çalışmalara ait sonuçlardan, betonarme döşeme numunelerinin yük taşıma ve enerji yutma kapasitelerinin daha yüksek korozyon oranı ile azaldığı anlaşılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, korozyona uğramış betonarme döşemelerin enerji yutma kapasitelerinin ve süneklik oranlarının hesaplanmasında kullanılan yer değiştirme bazlı ve/veya eğrilik bazlı yöntemler ile gerçek korozyon seviyelerinin elde edilememesi nedeniyle literatürde bulunan deneysel test sonuçlarının yanıltıcı olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractTotal of five two-way corroded reinforced concrete (RC) slabs were tested under flexure and compared with one uncorroded RC slab. An accelerated corrosion method was used to corrode the reinforcement bars embedment in concrete. Actual corrosion levels were obtained following the flexural strength tests by breaking the concrete and extracting all reinforcement bars. With the help of the actual corrosion levels at short and long directions of the RC slabs were obtained, experimental residual moment capacities of RC slabs at two directions based on yield line theorem were determined. Experimental data found in the literature were used for the validation of the previous and the newly developed models to predict the moment resisting capacities and failure loads of corroded RC slabs. From test results, the load-carrying and energy absorption capacities of reinforced concrete specimens were found to decrease with higher corrosion ratio. It was found that because of not obtained actual corrosion levels and used displacement and/or curvature methods for the calculation of energy capacities and ductility ratios of corroded RC slabs misleading the experimental test results found in the literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleKorozyona maruz kalmış betonarme döşemelerin eğilme yükü etkisindeki davranışı
dc.title.alternativeBehavior of corroded reinforced concerte slabs under the flexural loading effect
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-08-17
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReinforcement corrosion
dc.identifier.yokid10329853
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid674558
dc.description.pages47
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess