Çalışmayan ev hanımlarının fen okuryazarlık durumlarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ev hanımlarının fen okuryazarlık durumlarının bazı değişkenlere göre değişimi incelenmiştir. Ayrıca ev hanımlarının fen bilimleri alanındaki bilgileri günlük yaşamla ilişkilendirme durumları da incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 777 ev hanımı oluşturmaktadır. Araştırma verileri `Fen Okuryazarlık Testi` ve `Günlük Yaşamdaki Bazı Fen Olaylarına Bilgi Temelli Yaklaşım Ölçeği` kullanılarak toplanmıştır. Nitel verileri toplamada, araştırmacı tarafından hazırlanan ve nicel verileri destekleyici nitelikteki açık uçlu `Yarı yapılandırılmış görüşme formu` kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ev hanımlarının eğitim durumu, kaç yıllık evli oldukları ve yaş değişkenleri ile fen okuryazarlıkları arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Eğitim durumu lisansüstü olan, 1 ay-5 yıl arası evli olan ve 50-59 yaş grubuna sahip olan ev hanımlarının fen okuryazarlıklarının daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Ev hanımlarının günlük yaşamdaki bazı fen olaylarına bilgi temelli yaklaşım ölçeği sonuçları ile eğitim durumu ve kaç yıllık evli oldukları değişkenleri arasında anlamlı farklılık olduğu bulunmuştur. Eğitim durumu lisansüstü olan ve 1 ay-5 yıl arası evli olan ev hanımlarının günlük yaşamdaki bazı fen olaylarına bilgi temelli yaklaşım ölçeğinden daha yüksek puan aldıkları tespit edilmiştir. Fen ile ilgili bilgilerini en çok televizyon, internet ve okuldan edindikleri ve ev işlerini yaparken fen bilgilerini kullandıkları belirlenmiştir. In This study, the changes in the science literacy status of housewives according to some variables were examined. In addition, the status of housewives associating knowledge in the field of science with daily life was also examined. The sample of the study consists of 777 housewives. Research data were collected using the `Science Literacy Test` and `Knowledge-Based Approach to Some Science Events in Daily Life Scale`. In collecting the qualitative data, an open-ended `Semi-structured interview form` prepared by the researcher and supporting the quantitative data was used. As a result of the research, it has been determined that there is a significant difference between the education level of housewives, how many years they have been married, age variables and science literacy. It has been revealed that the science literacy of housewives who have a postgraduate education level, have been married for 1 month-5 years and have a 50-59 age group. It was found that there was a significant difference between the results of the scale of knowledge-based approach to some science events in daily life of housewives and the variables of educational status and how many years they were married. It has been determined that housewives with a postgraduate education and married between 1 month-5 years have higher scores on the scale of knowledge-based approach to some science events daily life. It has been determined that they get their knowledge about science mostly from television, internet and school and they use science knowledge while doing their housework.
Collections