Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçın, Paşa
dc.contributor.authorAcer, Merve
dc.date.accessioned2023-09-22T11:47:37Z
dc.date.available2023-09-22T11:47:37Z
dc.date.submitted2023-05-10
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736132
dc.description.abstractBu araştırmada, ev hanımlarının fen okuryazarlık durumlarının bazı değişkenlere göre değişimi incelenmiştir. Ayrıca ev hanımlarının fen bilimleri alanındaki bilgileri günlük yaşamla ilişkilendirme durumları da incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 777 ev hanımı oluşturmaktadır. Araştırma verileri `Fen Okuryazarlık Testi` ve `Günlük Yaşamdaki Bazı Fen Olaylarına Bilgi Temelli Yaklaşım Ölçeği` kullanılarak toplanmıştır. Nitel verileri toplamada, araştırmacı tarafından hazırlanan ve nicel verileri destekleyici nitelikteki açık uçlu `Yarı yapılandırılmış görüşme formu` kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ev hanımlarının eğitim durumu, kaç yıllık evli oldukları ve yaş değişkenleri ile fen okuryazarlıkları arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Eğitim durumu lisansüstü olan, 1 ay-5 yıl arası evli olan ve 50-59 yaş grubuna sahip olan ev hanımlarının fen okuryazarlıklarının daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Ev hanımlarının günlük yaşamdaki bazı fen olaylarına bilgi temelli yaklaşım ölçeği sonuçları ile eğitim durumu ve kaç yıllık evli oldukları değişkenleri arasında anlamlı farklılık olduğu bulunmuştur. Eğitim durumu lisansüstü olan ve 1 ay-5 yıl arası evli olan ev hanımlarının günlük yaşamdaki bazı fen olaylarına bilgi temelli yaklaşım ölçeğinden daha yüksek puan aldıkları tespit edilmiştir. Fen ile ilgili bilgilerini en çok televizyon, internet ve okuldan edindikleri ve ev işlerini yaparken fen bilgilerini kullandıkları belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn This study, the changes in the science literacy status of housewives according to some variables were examined. In addition, the status of housewives associating knowledge in the field of science with daily life was also examined. The sample of the study consists of 777 housewives. Research data were collected using the `Science Literacy Test` and `Knowledge-Based Approach to Some Science Events in Daily Life Scale`. In collecting the qualitative data, an open-ended `Semi-structured interview form` prepared by the researcher and supporting the quantitative data was used. As a result of the research, it has been determined that there is a significant difference between the education level of housewives, how many years they have been married, age variables and science literacy. It has been revealed that the science literacy of housewives who have a postgraduate education level, have been married for 1 month-5 years and have a 50-59 age group. It was found that there was a significant difference between the results of the scale of knowledge-based approach to some science events in daily life of housewives and the variables of educational status and how many years they were married. It has been determined that housewives with a postgraduate education and married between 1 month-5 years have higher scores on the scale of knowledge-based approach to some science events daily life. It has been determined that they get their knowledge about science mostly from television, internet and school and they use science knowledge while doing their housework.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇalışmayan ev hanımlarının fen okuryazarlık durumlarının belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of science literacy status of housewives who are not working
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-10
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUnemployed women
dc.subject.ytmHousewives
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScientific literacy
dc.subject.ytmDaily life
dc.subject.ytmSciences
dc.identifier.yokid10211498
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid678532
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess