İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin mizah tarzları ile benlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneklemi)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin mizah tarzları ile benlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma2019-2020 eğitim öğretim yılında, Afyonkarahisar ili merkez ilçesinde ilkokul 4. sınıfa devam eden 525 (268 kız, %51; 257 erkek, %49) öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama modelinin korelasyonel (ilişkisel) tarama yöntemi kullanılmıştır. Yürütülen çalışmanın verileri `Küçük Çocuklar için Mizah Tarzları Anketi` (HSQ-Y) ile `Çocuklar İçin Benlik Algısı Profili` (ÇİBAP) kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın bulguları mizah tarzları anketinin alt boyutu olan `katılımcı mizah tarzının`çocuklar için benlik algısı profilinin tüm alt boyutlarıyla, `kendini geliştirici mizah tarzının` ise `sosyal kabul` alt boyutu dışındakilerle pozitif yönlü anlamlı ilişkisini ortaya koymaktadır. Araştırmada ayrıca `saldırgan mizah tarzının` `eğitsel yeterlilik`, `davranışsal yönetim`, `sosyal kabul` `genel öz değer` alt boyutlarıyla `kendini yıkıcı mizah tarzının` ise `atletik yeterlilik` alt boyutuyla negatif yönlü anlamlı ilişkisi görülmüştür. The aim of this study is to investigate the relationship between self-perception and the humor styles of elementary school fourth grade students. This study was carried out in 2019-2020 school year with 525 fourth grade students (268 females, 51 %; 257 males, 49 %) in Afyonkarahisar city center. In this study, relational screening method of general survey model, which is a quantitative research method is used. Data of the study collected through `Humor Style Questionnaire for Young Children` (HSQ-Y) and `Self Perception Profile for Children` (SPPC). The findings of the study revealed that `affiliative humor style`, which is a sub-dimension of humor styles questionnaire, had a positive and significant relationship with all sub-dimensions of self-perception profile for children, and `self-enhancing humor style` with the exception of `social acceptance` sub-dimension. In the study, it was also seen that `aggressive humor style` was negatively related to `educational competence`, `behavioral management`, `social acceptance` `general self-worth` sub-dimensions, and `self-defeating humor style` was negatively related to `athletic competence` sub-dimensions.
Collections