Kontrbas tarihinde Serge Koussevitzky
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ilk olarak kontrbasın günümüze kadar geçirdiği yapısal değişiklikler ve gelişmeler incelenmiştir. Konuyu araştırırken, viyol ve keman ailelerinin tarihi ve çalgıların özellikleri gözlenmiş, iki ailenin çalgıları arasındaki farklar ortaya konulmaya çalışılmıştır.Çalışmanın bir bölümünde kontrbasın orkestraya girişi, ilk solo eserleri, ilk kontrbas solistleri ve ilk kontrbas metotları incelenmiştir.Araştırmanın amaçlarından bir diğeri, kontrbas tarihinde en büyük virtüözlerden ve bestecilerden biri olan Serge Koussevitzky'nin katkıları ve önemi incelemektir. Koussevitzky'nin yaşam öyküsü ele alınmış ve Rusya'da kontrbas icra sanatının gelişimine değinilmiştir. Rus kontrbasçı yaşadığı dönemin en iyi solo kontrbas sanatçılarından biri olmuştur. Sadece Rusya'da değil, Avrupa'da da konserler vermiş ve takdir görmüştür. In this research, initially the structural changes and developments that the double bass has undergone until today were examined. During the research, the history of viol and violin families and the characteristics of the instruments were observed, and the differences between the instruments of two families were revealed.In a part of study, the entry of the double bass to the orchestra, the first solo works, the first double bass soloists and the first double bass methods were examined.One of the study goals is to examine the contribution and importance of Serge Koussevitzky, one of the greatest virtuosos and composers in the history of a double bass. The life story of Koussevitzky was discussed, and the development of the art of double bass playing in Russia was mentioned. The Russian double bassist was one of the best solo bass artists of his time. He gave concerts not only in Russia, but also in Europe. He was appreciated everywhere.
Collections