Show simple item record

dc.contributor.advisorGüler, Ülviyye
dc.contributor.authorErten, Tina
dc.date.accessioned2023-09-22T11:45:51Z
dc.date.available2023-09-22T11:45:51Z
dc.date.submitted2023-07-20
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735825
dc.description.abstractBu araştırmada ilk olarak kontrbasın günümüze kadar geçirdiği yapısal değişiklikler ve gelişmeler incelenmiştir. Konuyu araştırırken, viyol ve keman ailelerinin tarihi ve çalgıların özellikleri gözlenmiş, iki ailenin çalgıları arasındaki farklar ortaya konulmaya çalışılmıştır.Çalışmanın bir bölümünde kontrbasın orkestraya girişi, ilk solo eserleri, ilk kontrbas solistleri ve ilk kontrbas metotları incelenmiştir.Araştırmanın amaçlarından bir diğeri, kontrbas tarihinde en büyük virtüözlerden ve bestecilerden biri olan Serge Koussevitzky'nin katkıları ve önemi incelemektir. Koussevitzky'nin yaşam öyküsü ele alınmış ve Rusya'da kontrbas icra sanatının gelişimine değinilmiştir. Rus kontrbasçı yaşadığı dönemin en iyi solo kontrbas sanatçılarından biri olmuştur. Sadece Rusya'da değil, Avrupa'da da konserler vermiş ve takdir görmüştür.
dc.description.abstractIn this research, initially the structural changes and developments that the double bass has undergone until today were examined. During the research, the history of viol and violin families and the characteristics of the instruments were observed, and the differences between the instruments of two families were revealed.In a part of study, the entry of the double bass to the orchestra, the first solo works, the first double bass soloists and the first double bass methods were examined.One of the study goals is to examine the contribution and importance of Serge Koussevitzky, one of the greatest virtuosos and composers in the history of a double bass. The life story of Koussevitzky was discussed, and the development of the art of double bass playing in Russia was mentioned. The Russian double bassist was one of the best solo bass artists of his time. He gave concerts not only in Russia, but also in Europe. He was appreciated everywhere.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleKontrbas tarihinde Serge Koussevitzky
dc.title.alternativeSerge Koussevitzky in the history of the double bass
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-07-20
dc.contributor.departmentMüzik Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmComposers
dc.subject.ytmCompositions
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmDoublebass
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmMusic works
dc.subject.ytmKoussevitzky, Serge
dc.identifier.yokid10267198
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid747740
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess