Alkollü içecek tüketiminde gizlilik etkisinin tüketici davranışına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde ilk olarak tüketim alışkanlıkları ve tüketim kültürü teorisi bakımından çeşitli kavramlar ele alınarak günümüz tüketim toplumu ve tüketim elementlerine yönelik çalışmalar ortaya konmuştur. Sosyal medya platformları aracılığıyla bu platformların önderleri sayesinde gerçekleşen etkileşimli tüketimi tanımlamak için tüketişim kavramı önerilmiştir. Daha sonra tüketim pratikleri bakımından gizli tüketime konu olan ürün ve hizmetler araştırılmış bunların başlıcası olan alkol tüketimine yönelik gizlilik etkisi ele alınmıştır. Bu konuda gizli alkol tüketiminin nedenleriyle birlikte bu eylemin tüketici davranışlarına yansımaları ortaya konulmuştur. In this thesis, firstly various concepts in terms of consumption habits and consumption culture were discussed and studies on current consumption society and consumption elements are presented. The concept of `consumaction` has been proposed to describe the interactive consumption that occurs through the celebrities of the social media platforms. After, products and services that are subject to secret consumption in terms of consumption practices were researched, the main of which is the effect of secrecy on alcoholic beverages consumption. In this regard, the repercussions of this action on consumer behavior along with the reasons for secret alcohol consumption have been revealed.
Collections