Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzhan Dedeoğlu, Ayla
dc.contributor.authorBaşaran, Doğan
dc.date.accessioned2023-09-22T11:44:45Z
dc.date.available2023-09-22T11:44:45Z
dc.date.submitted2023-03-29
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735642
dc.description.abstractBu tezde ilk olarak tüketim alışkanlıkları ve tüketim kültürü teorisi bakımından çeşitli kavramlar ele alınarak günümüz tüketim toplumu ve tüketim elementlerine yönelik çalışmalar ortaya konmuştur. Sosyal medya platformları aracılığıyla bu platformların önderleri sayesinde gerçekleşen etkileşimli tüketimi tanımlamak için tüketişim kavramı önerilmiştir. Daha sonra tüketim pratikleri bakımından gizli tüketime konu olan ürün ve hizmetler araştırılmış bunların başlıcası olan alkol tüketimine yönelik gizlilik etkisi ele alınmıştır. Bu konuda gizli alkol tüketiminin nedenleriyle birlikte bu eylemin tüketici davranışlarına yansımaları ortaya konulmuştur.
dc.description.abstractIn this thesis, firstly various concepts in terms of consumption habits and consumption culture were discussed and studies on current consumption society and consumption elements are presented. The concept of `consumaction` has been proposed to describe the interactive consumption that occurs through the celebrities of the social media platforms. After, products and services that are subject to secret consumption in terms of consumption practices were researched, the main of which is the effect of secrecy on alcoholic beverages consumption. In this regard, the repercussions of this action on consumer behavior along with the reasons for secret alcohol consumption have been revealed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAlkollü içecek tüketiminde gizlilik etkisinin tüketici davranışına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of secrecy on consumer behavior: The case of alcoholic beverages
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-03-29
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAlcoholic beverages
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmConsumption habits
dc.subject.ytmConsumption behaviours
dc.subject.ytmConsumption culture
dc.subject.ytmConsumption society
dc.subject.ytmMystery shopper
dc.subject.ytmSecrecy effect
dc.identifier.yokid10311005
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid675487
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess