Show simple item record

dc.contributor.advisorYaşartürk, Gül
dc.contributor.authorDraouı, Safae
dc.date.accessioned2023-09-22T11:41:30Z
dc.date.available2023-09-22T11:41:30Z
dc.date.submitted2023-09-20
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735075
dc.description.abstractMağrip sineması her zaman dünya sinema tarihine damgasını vurmuştur. Sömürgecilikten kurtulma sürecinde ve 1960'larda başlayan sinema karşıtı olan akımlarda, Fransız sömürgeciliğinin kalbinden ortaya çıkmıştır. Bu çalışma, sömürge dönemi miraslarının yeniden üretimini dikkatlice incelemkte ve Mağrip film yapımcılarının filmlerinde geçerli olan yollardan direniş tarzlarını bir araya getirmiştir. Mağrip Sineması, diğer Afrika sinemaları gibi temelde topluluğa dayanmaktadır. Sömürge geçmişi, göç olgusu, azgelişmişlik, bağımsızlık mücadeleleri, diktatörler ve sosyal baskı gibi sosyal yaşamı etkileyen faktörler Mağrip sinemasının yolunu değiştirmişir. Bu çalışma, özellikle Fransa olmak üzere Batı ülkelerinin sömürge politikalarına karşı çeşitli muhalefetlere sahip Mağrip sinemasının önemli yönetmenlerinin filmlerini kronolojik olarak tartışmaktadır. Bu tezde, sömürge ve sömürge sonrası dönem arasında önemli bir kültürel, siyasi ve tarihi ilişki olduğu ve Mağrip sinemasının ortaya çıkışında sömürgeciliğin oynadığı rolün var olduğu sonucuna varılmaktadır.
dc.description.abstractMaghreb cinema has always had its mark on the history of world cinema. From the heart of French colonialism, it emerged in the decolonization process and movements for oppositional cinema which started in the 1960s. This study scrutinizes the reproduction of colonial period heritages and raises resistance styles in a reasoned way in films of Maghreb filmmakers. Maghreb Cinema like other African cinemas is basically community-based. The factors that affect social life such as colonial pass, immigration phenomenon, underdevelopment, struggles for independence, dictators, and social oppression have modified the way of Maghreb cinema. This study chronologically discusses the films of significant directors from Maghreb cinema, which have various oppositions against colonial policies of Western countries and especially France. The study concludes that there is an important cultural, political and historical relation between colonial and postcolonial period and the role that colonialism played regarding the emergence of Maghreb cinema.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleSömürgeciliğin mağrip sinemasının kimliğini şekillendirmedeki rolü
dc.title.alternativeThe role of colonialism in shaping the identity of maghreb cinema
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-09-20
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPostcolonialism
dc.subject.ytmSaid, Edward
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmColonialism
dc.subject.ytmFrantz, Fanon
dc.subject.ytmMaghreb cinema
dc.subject.ytmTunisian cinema
dc.subject.ytmMorocco cinema
dc.subject.ytmAlgeria cinema
dc.identifier.yokid10302445
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid687693
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess