Yiyecek imajı tüketim değeri ve geçmiş deneyimin yerel yiyecek tüketme motivasyonuna etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı, yerli ziyaretçilerin hedonik ve faydacı tüketim değerinin, geçmiş deneyimin ve yiyecek imajının yerel yiyecek tüketme motivasyonuna etkisini ele almaktır. Bu amaç doğrultusunda literatür taraması yapılmış ve çalışmada ele alınan değişkenler incelenmiştir. Oluşturulan hipotezin test edilmesi için nicel araştırma modeli tercih edilmiştir. Veriler anket yöntemi ile elde edilmiştir. Elde edilen verilerle birlikte ölçme aracının yapı geçerliği ve güvenirliği uygun analizlerle kontrol edilerek doğrulanmıştır. Çalışmada yer alan değişkenler arasında öngörülen ilişkiyi test etmek üzere regresyon analizi gerçekleştirilmiştir.Çalışma kapsamında elde edilen verilerin analizi sonucunda yerli ziyaretçilerin hedonik ve faydacı tüketim değerinin, geçmiş deneyim ve yiyecek imajının yerel yiyecek tüketme motivasyonu üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkisi olduğu görülmüştür. Dolayısıyla, çalışmada öngörülen hipotez de kabul edilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında uygulamacılara ve ileriki araştırmacılara öneriler getirilmiştir. The purpose of this thesis is to consider the effect of domestic visitors' hedonic and utilitarian consumption value, past experience and food image on motivation to consume local food. For this purpose, the literature was searched and the variables discussed in the study were examined.Quantitative research model was preferred to test the created hypothesis. The data were obtained by survey method. Together with the data obtained, the construct validity and reliability of the measurement tool were checked and verified with appropriate analyzes. Regression analysis was performed to test the predicted relationship between the variables in the study.As a result of the analysis of the data obtained within the scope of the study, it was observed that hedonic and utilitarian consumption value, past experience and food image had a positive and significant effect on the motivation to consume local food. Therefore, the hypothesis suggested in the study was accepted. In the light of the findings, suggestions were made to practitioners and future researchers.
Collections