Enfal suresinin din eğitimi açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsan, sosyal bir varlıktır. Semavi dinlerin tamamı sosyal düzeni kurmaya çalışmış ve bununla ilgili yaşama ilkeleri getirmiştir. İslam dini de bu ilkeleri içeren en son ve en mükemmel dindir. Özellikle beşerî ilişkilerde; adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, yardımseverlik gibi değerleri temel vasıflardan kabul etmektedir. Gelen peygamberlerin tamamı toplumu düzenlemek ve bu ahlaki prensipleri insanlara aktarmak için çalışmışlardır. Bunu gerçekleştirmek için de örgün ve yaygın eğitim yoluyla kitlelere ulaşmaya gayret etmişlerdir. Özellikle eğitim yoluyla maddi ve manevi değerlere vurgu yapılmıştır. Bu ilkelerin en bariz yer aldığı surelerden biri de Enfal suresidir. Bu sebeple araştırmada, Enfal suresini ele almamızın nedeni ferdin ve milletin iki cihan mutluluğu için ihtiyaç duyulan birtakım sosyal davranış kurallarının değişimi, düzenlenmesi ve bu sürecin işleyişi hakkında faaliyetleri içermesidir. Surede, özelde bireyler genelde toplumların inşası için temel ilkeler yer almaktadır. Bu sebeple aynı zamanda birer eğitimci olan resullerin Enfal suresini nasıl açıkladığı din eğitimi açısından değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Çalışmamız giriş hariç iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, kuramsal bir çerçeve çizilmiştir. Surenin anlamı ve muhtevası hakkında kısa bir bilgi verilmiştir. Sure ile alakalı bazı temel kavramlar izaha çalışılmıştır. İkinci bölümde ise Enfal suresinde yer alan konular, DKAB (4-8. Sınıf) öğretim programlarındaki kök değerler açısından ele alınmıştır. Neticede; Enfal suresinde, kardeşlikte dostluk, iman ve amelde sabır, barışta vatanseverlik, insani ilişkilerde saygı-adalet, azim ve tevekkülde sorumluluk gibi temaların dengeli bir biçimde izah edildiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Din Eğitimi, Enfal Suresi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Öğretim Programı, Kök Değerler. Human is a social entity. All heavenly religions have tried to establish a social order and brought about the principles of life. Islam is the latest and most perfect religion, which includes these principles. Especially in human relations; It accepts values such as justice, friendship, honesty, self -control, patience, respect, love, responsibility and benevolence from its basic qualities. All of the prophets have tried to organize society and transfer these moral principles to people. In order to realize this, they tried to reach the masses through formal and widespread education. In particular, material and spiritual values were emphasized through education. One of the suras where these principles are most obvious is Surah Enfal. For this reason, the reason why we deal with the Sura of Enfal is that the individual and the nation includes activities about the change, regulation and the functioning of a number of social behavior rules needed for the happiness of the two worlds. In surah, in particular, individuals are generally basic principles for the construction of societies. For this reason, how the apostles, who are also educators, explained the Surah of Enfal, was evaluated in terms of religious education. Our study consists of two parts except the entrance. In the first section, a theoretical framework is drawn. A brief information has been given about the meaning and content of the surah. Some basic concepts related to the sura have been explained. In the second part, the subjects in Surat al-Enfal are discussed in terms of root values in DKAB (4-8th grade) curriculum. All in all; In Surah Enfal, friendship in brotherhood, patience in faith and deeds, patriotism in peace, respect-adults in humanitarian relations, determination and responsibility in trust in trust have been found in a balanced manner.Keywords: Religious Education, Surah Anfal, Religious Culture and Moral Knowledge, Curriculum, Root Values.
Collections