Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Mehmet
dc.contributor.authorGökgöz, Feyza
dc.date.accessioned2023-09-22T11:40:27Z
dc.date.available2023-09-22T11:40:27Z
dc.date.submitted2023-05-17
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734884
dc.description.abstractİnsan, sosyal bir varlıktır. Semavi dinlerin tamamı sosyal düzeni kurmaya çalışmış ve bununla ilgili yaşama ilkeleri getirmiştir. İslam dini de bu ilkeleri içeren en son ve en mükemmel dindir. Özellikle beşerî ilişkilerde; adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, yardımseverlik gibi değerleri temel vasıflardan kabul etmektedir. Gelen peygamberlerin tamamı toplumu düzenlemek ve bu ahlaki prensipleri insanlara aktarmak için çalışmışlardır. Bunu gerçekleştirmek için de örgün ve yaygın eğitim yoluyla kitlelere ulaşmaya gayret etmişlerdir. Özellikle eğitim yoluyla maddi ve manevi değerlere vurgu yapılmıştır. Bu ilkelerin en bariz yer aldığı surelerden biri de Enfal suresidir. Bu sebeple araştırmada, Enfal suresini ele almamızın nedeni ferdin ve milletin iki cihan mutluluğu için ihtiyaç duyulan birtakım sosyal davranış kurallarının değişimi, düzenlenmesi ve bu sürecin işleyişi hakkında faaliyetleri içermesidir. Surede, özelde bireyler genelde toplumların inşası için temel ilkeler yer almaktadır. Bu sebeple aynı zamanda birer eğitimci olan resullerin Enfal suresini nasıl açıkladığı din eğitimi açısından değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Çalışmamız giriş hariç iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, kuramsal bir çerçeve çizilmiştir. Surenin anlamı ve muhtevası hakkında kısa bir bilgi verilmiştir. Sure ile alakalı bazı temel kavramlar izaha çalışılmıştır. İkinci bölümde ise Enfal suresinde yer alan konular, DKAB (4-8. Sınıf) öğretim programlarındaki kök değerler açısından ele alınmıştır. Neticede; Enfal suresinde, kardeşlikte dostluk, iman ve amelde sabır, barışta vatanseverlik, insani ilişkilerde saygı-adalet, azim ve tevekkülde sorumluluk gibi temaların dengeli bir biçimde izah edildiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Din Eğitimi, Enfal Suresi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Öğretim Programı, Kök Değerler.
dc.description.abstractHuman is a social entity. All heavenly religions have tried to establish a social order and brought about the principles of life. Islam is the latest and most perfect religion, which includes these principles. Especially in human relations; It accepts values such as justice, friendship, honesty, self -control, patience, respect, love, responsibility and benevolence from its basic qualities. All of the prophets have tried to organize society and transfer these moral principles to people. In order to realize this, they tried to reach the masses through formal and widespread education. In particular, material and spiritual values were emphasized through education. One of the suras where these principles are most obvious is Surah Enfal. For this reason, the reason why we deal with the Sura of Enfal is that the individual and the nation includes activities about the change, regulation and the functioning of a number of social behavior rules needed for the happiness of the two worlds. In surah, in particular, individuals are generally basic principles for the construction of societies. For this reason, how the apostles, who are also educators, explained the Surah of Enfal, was evaluated in terms of religious education. Our study consists of two parts except the entrance. In the first section, a theoretical framework is drawn. A brief information has been given about the meaning and content of the surah. Some basic concepts related to the sura have been explained. In the second part, the subjects in Surat al-Enfal are discussed in terms of root values in DKAB (4-8th grade) curriculum. All in all; In Surah Enfal, friendship in brotherhood, patience in faith and deeds, patriotism in peace, respect-adults in humanitarian relations, determination and responsibility in trust in trust have been found in a balanced manner.Keywords: Religious Education, Surah Anfal, Religious Culture and Moral Knowledge, Curriculum, Root Values.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEnfal suresinin din eğitimi açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the sura enfal from the perspective of religious education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-17
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMoral values
dc.subject.ytmReligious education
dc.identifier.yokid10236230
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid792021
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess