Halk Eğitim Merkezi kursiyerlerinin umutsuzluk ve sürekli kaygı düzeyleri ile hayat boyu öğrenme eğilimleri ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı halk eğitim merkezi kursiyerlerinin umutsuzluk ve sürekli kaygı düzeyleri ile hayat boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya Bartın'daki halk eğitim merkezlerinden 301 kişi katılmıştır. Halk eğitim merkezi kursiyerlerine kişisel bilgi formu, `Beck Umutsuzluk Ölçeği`, `Sürekli Kaygı Ölçeği`, `Hayat Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği` uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 23 (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılmıştır. Nicel veriler t testi, varyans analizi (ANOVA), ve regresyon analizi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda umutsuzluğun yaşam boyu öğrenme eğilimleri üzerinde yaklaşık %26 etkili olduğu, sürekli kaygı ölçeği ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri ölçeği arasında negatif yönlü anlamlı, sürekli kaygı ölçeği ile Beck umutsuzluk ölçeği arasında pozitif yönde anlamlı, yaşam boyu öğrenme eğilimleri ölçeği ile Beck umutsuzluk ölçeği arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0,05). The aim of this research is to examine the relationship between hopelessness and trait anxiety levels of public education center trainees and their life long learning tendencies. For this purpose, descriptive survey model was used. 301 trainees from public education centers in Bartın participated in the research. Personal information form, ''Beck Hopelessness Scale'', ''Trait Anxiety Scale'', ''Lifelong Learning Tendency Scale'' were applied to public education center trainees. SPSS 23 (Statistical Package for Social Sciences) program was used in the analysis of the data. Quantitative data were analyzed by t-test, analysis of variance (ANOVA), and regression analysis. As a result of the analysis, it is found that hopelessness has an effect of approximately 26% on lifelong learning tendencies, there are a negative significant correlation between trait anxiety scale and lifelong learning tendencies scale, a positive significant correlation between trait anxiety scale and Beck hopelessness scale, and a negative significant correlation between lifelong learning tendencies scale and Beck hopelessness scale (p<0.05).
Collections