Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Serpil
dc.contributor.authorCeviz, Hatice Kübra
dc.date.accessioned2023-09-22T11:34:36Z
dc.date.available2023-09-22T11:34:36Z
dc.date.submitted2022-04-06
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733932
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı halk eğitim merkezi kursiyerlerinin umutsuzluk ve sürekli kaygı düzeyleri ile hayat boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya Bartın'daki halk eğitim merkezlerinden 301 kişi katılmıştır. Halk eğitim merkezi kursiyerlerine kişisel bilgi formu, `Beck Umutsuzluk Ölçeği`, `Sürekli Kaygı Ölçeği`, `Hayat Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği` uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 23 (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılmıştır. Nicel veriler t testi, varyans analizi (ANOVA), ve regresyon analizi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda umutsuzluğun yaşam boyu öğrenme eğilimleri üzerinde yaklaşık %26 etkili olduğu, sürekli kaygı ölçeği ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri ölçeği arasında negatif yönlü anlamlı, sürekli kaygı ölçeği ile Beck umutsuzluk ölçeği arasında pozitif yönde anlamlı, yaşam boyu öğrenme eğilimleri ölçeği ile Beck umutsuzluk ölçeği arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0,05).
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the relationship between hopelessness and trait anxiety levels of public education center trainees and their life long learning tendencies. For this purpose, descriptive survey model was used. 301 trainees from public education centers in Bartın participated in the research. Personal information form, ''Beck Hopelessness Scale'', ''Trait Anxiety Scale'', ''Lifelong Learning Tendency Scale'' were applied to public education center trainees. SPSS 23 (Statistical Package for Social Sciences) program was used in the analysis of the data. Quantitative data were analyzed by t-test, analysis of variance (ANOVA), and regression analysis. As a result of the analysis, it is found that hopelessness has an effect of approximately 26% on lifelong learning tendencies, there are a negative significant correlation between trait anxiety scale and lifelong learning tendencies scale, a positive significant correlation between trait anxiety scale and Beck hopelessness scale, and a negative significant correlation between lifelong learning tendencies scale and Beck hopelessness scale (p<0.05).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHalk Eğitim Merkezi kursiyerlerinin umutsuzluk ve sürekli kaygı düzeyleri ile hayat boyu öğrenme eğilimleri ilişkisi
dc.title.alternativeThe relationship between hopelessness and trait anxiety levels and lifelong learning trends of Public Education Center trainees
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-04-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPublic education
dc.subject.ytmPsychology
dc.subject.ytmTrait anxiety
dc.subject.ytmHopelessness
dc.subject.ytmLifelong learning
dc.identifier.yokid10295166
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityBARTIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid715380
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineHayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess