Uluslararası pazarlara açılma sürecinde markalaşmanın önemi: Bursa gıda sektöründe bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, uluslararası pazarlara açılmada markalaşmanın önemi; Bursa gıda sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin genel marka yönelimlerinin ihracat performanslarına ve uluslararası marka performanslarına yaptığı katkılarla açıklanmaya çalışılmıştır. Amaç doğrultusunda hazırlanan anket formu; Bursa ilinde faaliyet gösteren gıda ihracatı yapan toplam 31 işletmenin yetkililerine uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 21,0 programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; işletmelerin yüksek düzeyde genel marka yönelimine, ihracat performansına ve uluslararası marka performansına sahip oldukları, ancak uluslararası marka performanslarının genel marka yönelimi ve ihracat performanslarına göre görece daha düşük olduğu belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca işletmelerin genel marka yönelimlerinin artması veya azalmasının ihracat performanslarını ve uluslararası marka performanslarını aynı yönde etkilediği, işletmelerin genel marka yöneliminin ihracat performansını %15 düzeyinde ve uluslararası marka performansını %34 oranında olumlu etkileyerek artırdığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Marka, Uluslararası pazar, İhracat performansı, Uluslararası marka performansı In this study, the importance of branding in opening up to international markets; the general brand orientation of the enterprises operating in the Bursa food sector was tried to be explained by their contribution to export performance and international brand performance.The survey form prepared for the purpose was applied to the authorities of a total of 31 food export enterprises operating in Bursa province. The data obtained from the surveys were analyzed in a computer environment through the SPSS 21.0 program.As a result of the research, it was determined that enterprises have a high level of overall brand orientation, export performance and international brand performance, but their international brand performance is relatively lower than their overall brand orientation and export performance.The study also concluded that the increase or decrease in the overall brand orientation of enterprises affects export performance and international brand performance in the same direction, the overall brand orientation of enterprises increases export performance by 15% and the international brand performance by 34%.Keywords: Brand, International Sunday, Export performance, International brand performance
Collections