Show simple item record

dc.contributor.advisorSezer, Sevgi
dc.contributor.authorAslan, Mehmet
dc.date.accessioned2023-09-22T11:34:17Z
dc.date.available2023-09-22T11:34:17Z
dc.date.submitted2023-01-17
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733880
dc.description.abstractBu araştırmada, uluslararası pazarlara açılmada markalaşmanın önemi; Bursa gıda sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin genel marka yönelimlerinin ihracat performanslarına ve uluslararası marka performanslarına yaptığı katkılarla açıklanmaya çalışılmıştır. Amaç doğrultusunda hazırlanan anket formu; Bursa ilinde faaliyet gösteren gıda ihracatı yapan toplam 31 işletmenin yetkililerine uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 21,0 programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; işletmelerin yüksek düzeyde genel marka yönelimine, ihracat performansına ve uluslararası marka performansına sahip oldukları, ancak uluslararası marka performanslarının genel marka yönelimi ve ihracat performanslarına göre görece daha düşük olduğu belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca işletmelerin genel marka yönelimlerinin artması veya azalmasının ihracat performanslarını ve uluslararası marka performanslarını aynı yönde etkilediği, işletmelerin genel marka yöneliminin ihracat performansını %15 düzeyinde ve uluslararası marka performansını %34 oranında olumlu etkileyerek artırdığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Marka, Uluslararası pazar, İhracat performansı, Uluslararası marka performansı
dc.description.abstractIn this study, the importance of branding in opening up to international markets; the general brand orientation of the enterprises operating in the Bursa food sector was tried to be explained by their contribution to export performance and international brand performance.The survey form prepared for the purpose was applied to the authorities of a total of 31 food export enterprises operating in Bursa province. The data obtained from the surveys were analyzed in a computer environment through the SPSS 21.0 program.As a result of the research, it was determined that enterprises have a high level of overall brand orientation, export performance and international brand performance, but their international brand performance is relatively lower than their overall brand orientation and export performance.The study also concluded that the increase or decrease in the overall brand orientation of enterprises affects export performance and international brand performance in the same direction, the overall brand orientation of enterprises increases export performance by 15% and the international brand performance by 34%.Keywords: Brand, International Sunday, Export performance, International brand performanceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUluslararası pazarlara açılma sürecinde markalaşmanın önemi: Bursa gıda sektöründe bir araştırma
dc.title.alternativeImportance of branding in the process of opening to international markets: A research in Bursa food sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-01-17
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret ve Pazarlama Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBursa
dc.subject.ytmFood sector
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.subject.ytmInternational markets
dc.subject.ytmBranding
dc.identifier.yokid10253412
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid670310
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess