Orman yangın arazözlerinin yatay kurp stabilitesinin CBS teknikleri kullanılarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Orman yangınlarına ulaşımda ilk müdahaleler genellikle karadan (karayolu kullanılarak) gerçekleştirilmektedir. Orman Bölge Müdürlüklerinin talepleri doğrultusunda, orman yangın söndürme araçları karayolu aracılığıyla bölgesel destek amaçlı uzun karayolu seyahati sonucunda hızla yer değiştirmek durumunda kalmaktadır. Orman yangın ekipleri (hava ve kara personeli) yangın şiddeti etkisi ve kaçış planlarına bağlı teknik nedenlerden dolayı yaralamalı veya ölümlü trafik kazalarına karışabilmektedirler. Bu çalışma orman yangın arazözlerinin yatay kurplardan hızlı, güvenli ve emniyetli geçişleri amacıyla gerçekleştirilmiştir. Kahramanmaraş Orman Bölge Müdürlüğü sınırları içerisinde il yolu, köy yolu ve orman yolu deverli ve deversiz yatay kurplarında geçiş hızı eşik değerleri tahmin edilmiştir. Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ve eklentileri yardımıyla yollara ait vektör veriden otomatik tespit edilen kurp yarıçapı ve uzunluğu tespit edilmiştir. Ortalama statik stabilite faktörü (SSF), deversiz ve deverli savrulma ve devrilme hızları, il yolu için 105,79 km/saat ve 82,11 km/saat, köy yollarında 54,02 km/saat ve 41,89 km/saat ve orman yollarında ise sırasıyla 52,22 km/saat ve 40,51 km/saat olarak hesaplanmıştır. Ayrıca, yol güzergâhlarında tehlikeli kurp yarıçapı ve konumları belirlenmiştir. Savrulma ve devrilme hız eşikleri basit regresyon modeli yardımıyla ortaya konulmuştur. The first response to forest fires is usually carried from the land (using roads). In line with the demands of the Regional Directorates of Forestry, forest fire extinguishing vehicles have to rapidly relocate with a long road driving for regional support. Forest fire crews (air and land personnel) may be involved in traffic accidents with injury or death due to the effect of fire severity and technical reasons related to escape plans. This study was carried out for fast, safe and secure passage of forest fire trucks from horizontal curves. Thresholds for crossing speeds of horizontal curves of provincial roads, rural roads and forest roads with and without super elevation within the boundaries of the Kahramanmaraş Regional Directorate of Forestry have been examined. With the help of Geographic Information Systems (GIS) and its add-ons, the curve radius and length, which are automatically determined from the vector data of the roads, were determined. Considering average static stability factor (SSF) for rolling over speeds with and without super elevation were estimated 105.79 km/h and 82.11 km/h for the provincial road, 54.02 km/h and 41.89 km/h for the village roads, and 52.22 km/h and 40.51 km/h for the forest roads. In addition, the radius and location of dangerous curves on the road alignment are also determined using GIS. Slide and rollover speed thresholds were determined with the help of a simple regression model.
Collections