Show simple item record

dc.contributor.advisorGülci, Sercan
dc.contributor.authorAcembekiroğlu, İsmail Kasım
dc.date.accessioned2023-09-22T11:33:10Z
dc.date.available2023-09-22T11:33:10Z
dc.date.submitted2023-02-27
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733692
dc.description.abstractOrman yangınlarına ulaşımda ilk müdahaleler genellikle karadan (karayolu kullanılarak) gerçekleştirilmektedir. Orman Bölge Müdürlüklerinin talepleri doğrultusunda, orman yangın söndürme araçları karayolu aracılığıyla bölgesel destek amaçlı uzun karayolu seyahati sonucunda hızla yer değiştirmek durumunda kalmaktadır. Orman yangın ekipleri (hava ve kara personeli) yangın şiddeti etkisi ve kaçış planlarına bağlı teknik nedenlerden dolayı yaralamalı veya ölümlü trafik kazalarına karışabilmektedirler. Bu çalışma orman yangın arazözlerinin yatay kurplardan hızlı, güvenli ve emniyetli geçişleri amacıyla gerçekleştirilmiştir. Kahramanmaraş Orman Bölge Müdürlüğü sınırları içerisinde il yolu, köy yolu ve orman yolu deverli ve deversiz yatay kurplarında geçiş hızı eşik değerleri tahmin edilmiştir. Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ve eklentileri yardımıyla yollara ait vektör veriden otomatik tespit edilen kurp yarıçapı ve uzunluğu tespit edilmiştir. Ortalama statik stabilite faktörü (SSF), deversiz ve deverli savrulma ve devrilme hızları, il yolu için 105,79 km/saat ve 82,11 km/saat, köy yollarında 54,02 km/saat ve 41,89 km/saat ve orman yollarında ise sırasıyla 52,22 km/saat ve 40,51 km/saat olarak hesaplanmıştır. Ayrıca, yol güzergâhlarında tehlikeli kurp yarıçapı ve konumları belirlenmiştir. Savrulma ve devrilme hız eşikleri basit regresyon modeli yardımıyla ortaya konulmuştur.
dc.description.abstractThe first response to forest fires is usually carried from the land (using roads). In line with the demands of the Regional Directorates of Forestry, forest fire extinguishing vehicles have to rapidly relocate with a long road driving for regional support. Forest fire crews (air and land personnel) may be involved in traffic accidents with injury or death due to the effect of fire severity and technical reasons related to escape plans. This study was carried out for fast, safe and secure passage of forest fire trucks from horizontal curves. Thresholds for crossing speeds of horizontal curves of provincial roads, rural roads and forest roads with and without super elevation within the boundaries of the Kahramanmaraş Regional Directorate of Forestry have been examined. With the help of Geographic Information Systems (GIS) and its add-ons, the curve radius and length, which are automatically determined from the vector data of the roads, were determined. Considering average static stability factor (SSF) for rolling over speeds with and without super elevation were estimated 105.79 km/h and 82.11 km/h for the provincial road, 54.02 km/h and 41.89 km/h for the village roads, and 52.22 km/h and 40.51 km/h for the forest roads. In addition, the radius and location of dangerous curves on the road alignment are also determined using GIS. Slide and rollover speed thresholds were determined with the help of a simple regression model.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectOrmancılık ve Orman Mühendisliğitr_TR
dc.subjectForestry and Forest Engineeringen_US
dc.titleOrman yangın arazözlerinin yatay kurp stabilitesinin CBS teknikleri kullanılarak incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of horizontal curve stability of forest fire trucks using GIS techniques
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-02-27
dc.contributor.departmentOrman Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGeographical information systems
dc.subject.ytmHighways
dc.subject.ytmForest transport plan
dc.subject.ytmForest fires
dc.subject.ytmTransportation
dc.subject.ytmForest type fire sprinklers
dc.identifier.yokid10321280
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid710278
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess