Üniversitede okuyan ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin dijital bağımlılıklarının ve akademik öz yeterliklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışma, hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin dijital bağımlılık ve akademiköz yeterlik düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Materyal ve Metot: Tanımlayıcı araştırma ilkelerine uygun olarak yapılan bu çalışmaOndokuz Mayıs Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik ve EbelikBölümlerinde okuyan 526 öğrenci ile Nisan - Mayıs 2019 tarihlerinde arasındayapılmıştır. Araştırmanın verileri `Anket formu, Dijital Bağımlılık Ölçeği veAkademik Öz Yeterlik Ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen verilerindeğerlendirilmesinde sayı, yüzde, t testi ve F testi, Mann Whitney U ve Kruskal Wallistesti Sperman korelasyonu testi kullanılmıştır. Bu araştırma için rtik Kurulu onayıalınmıştır.Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20.71±1,60 dir. Erkek öğrencilerin akademiköz yeterliği kadınların yüksek bulunmuştur. Ebelik öğrencilerinin akademik özyeterliği daha yüksektir (p=0,044). Sosyal hayatta 30 adet ve üzerinde arkadaşıolanların akademik öz yeterliği daha yüksektir (p=0,022). Bilgisayar sahibi olanlarındijital bağımlılığı daha yüksek bulunmuştur (p=0,027). Cep telefonu ve bilgisayaroyunu oynayanların dijital bağımlılıkları daha yüksek bulunmuştur (p=0,001). Gelirdurumu giderinden az olanların dijital bağımlılıkları daha yüksek bulunmuştur(p=0,038).Sonuç: Öğrencilerin cinsiyete göre akademik öz yeterlik ve dijital bağımlılıklarınınfarklılık gösterdiği belirlenmiştir. Sosyal hayattaki arkadaş sayısının da dijitalbağımlılık ve akademik öz yeterlik konusunda farklılıklara sebep olduğu ortayakonmuştur.Anahtar Kelimeler: Dijital Bağımlılık; Akademik Öz Yeterlik; Hemşirelik; Ebelik;Bağımlılık Aim:This study was conducted in order to determine and compare the levels of digitaladdiction and academic self-efficacy of nursing and midwifery students according todifferent variables.Material and Method: This study, conducted in accordance with the descriptiveresearch principles,was conducted between April and May 2019 with 526students studying in the Department of Nursing and Midwifery at Ondokuz MayısUniversity Faculty of Health Sciences . The data of the study were collected byusing `Questinnaire form`, Digital addiction scale and Academic self-efficacy scale.Number, percentage, t test, F test Mann whitney U test, Kruskal Wallis and SpermanCorrelation test were used in the evaluation of the data obtained .Ethics committeeapproval was received for this research .Results: The avarage age of students is 20,71. The academic self-efficacy of malestudents was higher than that of women. Academik self-efficacy is higher formidwifery students. Those who have 30 or more friends in social life have higheracademic self-efficacy. The digital addiction of singles and social friends is 0-10. Thedigital addiction of thıse playing mobile phones and computer games were found to behigher.Conclusion: It was determined that students academic self-efficacy and digitaladdiction differed by gender. It was also determined that the number of friends insocial life caused differences in digital addiction and academic self-efficacy.Keywords: Digital addiction; academic self-efficacy; nursing; midwifery; addiction
Collections