Show simple item record

dc.contributor.advisorAltay, Birsen
dc.contributor.authorErtural, Gül
dc.date.accessioned2023-09-22T11:32:30Z
dc.date.available2023-09-22T11:32:30Z
dc.date.submitted2022-02-25
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733595
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma, hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin dijital bağımlılık ve akademiköz yeterlik düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Materyal ve Metot: Tanımlayıcı araştırma ilkelerine uygun olarak yapılan bu çalışmaOndokuz Mayıs Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik ve EbelikBölümlerinde okuyan 526 öğrenci ile Nisan - Mayıs 2019 tarihlerinde arasındayapılmıştır. Araştırmanın verileri `Anket formu, Dijital Bağımlılık Ölçeği veAkademik Öz Yeterlik Ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen verilerindeğerlendirilmesinde sayı, yüzde, t testi ve F testi, Mann Whitney U ve Kruskal Wallistesti Sperman korelasyonu testi kullanılmıştır. Bu araştırma için rtik Kurulu onayıalınmıştır.Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20.71±1,60 dir. Erkek öğrencilerin akademiköz yeterliği kadınların yüksek bulunmuştur. Ebelik öğrencilerinin akademik özyeterliği daha yüksektir (p=0,044). Sosyal hayatta 30 adet ve üzerinde arkadaşıolanların akademik öz yeterliği daha yüksektir (p=0,022). Bilgisayar sahibi olanlarındijital bağımlılığı daha yüksek bulunmuştur (p=0,027). Cep telefonu ve bilgisayaroyunu oynayanların dijital bağımlılıkları daha yüksek bulunmuştur (p=0,001). Gelirdurumu giderinden az olanların dijital bağımlılıkları daha yüksek bulunmuştur(p=0,038).Sonuç: Öğrencilerin cinsiyete göre akademik öz yeterlik ve dijital bağımlılıklarınınfarklılık gösterdiği belirlenmiştir. Sosyal hayattaki arkadaş sayısının da dijitalbağımlılık ve akademik öz yeterlik konusunda farklılıklara sebep olduğu ortayakonmuştur.Anahtar Kelimeler: Dijital Bağımlılık; Akademik Öz Yeterlik; Hemşirelik; Ebelik;Bağımlılık
dc.description.abstractAim:This study was conducted in order to determine and compare the levels of digitaladdiction and academic self-efficacy of nursing and midwifery students according todifferent variables.Material and Method: This study, conducted in accordance with the descriptiveresearch principles,was conducted between April and May 2019 with 526students studying in the Department of Nursing and Midwifery at Ondokuz MayısUniversity Faculty of Health Sciences . The data of the study were collected byusing `Questinnaire form`, Digital addiction scale and Academic self-efficacy scale.Number, percentage, t test, F test Mann whitney U test, Kruskal Wallis and SpermanCorrelation test were used in the evaluation of the data obtained .Ethics committeeapproval was received for this research .Results: The avarage age of students is 20,71. The academic self-efficacy of malestudents was higher than that of women. Academik self-efficacy is higher formidwifery students. Those who have 30 or more friends in social life have higheracademic self-efficacy. The digital addiction of singles and social friends is 0-10. Thedigital addiction of thıse playing mobile phones and computer games were found to behigher.Conclusion: It was determined that students academic self-efficacy and digitaladdiction differed by gender. It was also determined that the number of friends insocial life caused differences in digital addiction and academic self-efficacy.Keywords: Digital addiction; academic self-efficacy; nursing; midwifery; addictionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleÜniversitede okuyan ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin dijital bağımlılıklarının ve akademik öz yeterliklerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation of digital addictions and academic self-efficacy of midwifery and nursing students at university
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-02-25
dc.contributor.departmentHemşirelik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmMidwifery
dc.subject.ytmNurses
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmNursing research
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmMidwifery students
dc.subject.ytmInternet addiction
dc.identifier.yokid10264261
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid695359
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineHalk Sağlığı Hemşireliği Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess