Understanding and modeling of travel behavior in university campuses: A case study of Boğaziçi University
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üniversite kampüsleri kendine özgü demografisi ve ulaşım davranışları olan alanlardır. Bu özel nitelikler, üniversitelerin ulaşım altyapısının doğru planlanabilmesi için üniversiteye ve üniversiteden ulaşımının temel mekaniklerine ve bunları etkileyen faktörlere odaklanmış araştırmaları gerekli kılmaktadır. Bu sebeplerle, bu çalışmanın ana amacı yolculuk türel seçilim modellerini kullanarak Boğaziçi Üniversitesi'nin genel yolculuk talebi ve üretiminin genel karakteristiğini anlamaktır. Bu amaç doğrultusunda: (i) kampüs ulaşım planlaması literatürünün taranması; (ii) kampüs yolculuk talebi ve üretiminin anlaşılması için veri toplanıp analiz edilmesi; (iii) kampüs ulaşımı için yolculuk türel seçim modellerinin oluşturulması; (iv) elde edilen sonuçlar doğrultusunda kampüs ulaşımının değerlendirilmesi ve ulaşım iyileştirme çalışmaları önerilmesi ve son olarak; (iv) gelecek çalışmalar için önerilerde bulunulması amaçlanmıştır. Boğaziçi Üniversitesi 1863'te kurulmuş Türkiye'nin en köklü eğitim kurumlarından biridir. Üniversitenin İstanbul'un tepelik alanına kurulmuş bir birine yakın dört ana kampüsü bulunmaktadır. Bu çalışma kapsamında, veri toplamak amacıyla kampüslerde çeşitli çalışmalar yapılmış, öğrenciler ve üniversite personeliyle anket çalışması yapılmış ve üniversite yönetiminden veri sağlanmıştır. Toplanan veriler kullanılarak üniversitenin ulaşım üretim ve çekim karakteristikleri araştırılmış, yolculuk türel seçilim modeli oluşturulmuş ve elde edilen sonuçlar doğrultusunda ulaşım iyileştirmesi amacıyla ulaşım talep yönetimi odaklı öneriler sunulmuştur. Son olarak gelecek çalışmalara yönelik bir takım önerilerde bulunulmuştur. University campuses are places with distinctive demographic and travel characteristics. These special characteristics of the campuses necessitate a separate research focusing on understanding the underlying structure and the factors affecting travel to/from university campuses so that the campus transportation facilities are planned properly. Hence the main goal of this study is to understand the general characteristics of the transportation demand and supply for Bogazici University in general and to develop a trip modal-split model, which is one aspect of the general travel behavior. For fulfilling this general goal following objectives were aimed at: (i) to carry out a literature review for campus transportation studies; (ii) to collect and analyze data for understanding the general structure of campus transportation demand and supply; (iii) to develop modal split model for campus trips; (iv) to provide conclusions for transportation characteristics in campuses and provide recommendations for improvements based upon the research findings and finally; (v) to provide recommendations for further research. Bogazi¸ci University, founded in 1863, is one of the oldest universities in Turkey. It has four main campuses which are located in a hilly area in Istanbul and close to each other. For this study, data were collected through various traffic studies conducted in the campuses, interviews with staff and students and the records obtained from campus administration. Using the collected data campus transportation supply and demand characteristics were studied, a modal split model was calibrated for the University trips and some recommendations were made for transportation demand management through the understanding obtained from the analysis performed. Finally conclusions and recommendations for further research were provided.
Collections