Negotiation strategies for privacy in online social networks
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çevrimiçi sosyal ağlar kullanıcıların, diğer kullanıcılar ile bağlanmasını, içerik paylaşmasını ve diğer kullanıcıların paylaşımlarını incelemesini sağlamaktadır. Bu sosyal ağların yaygınlaşması, daha önceden üstünde düşünülmemiş mahremiyet sorunlarını yanında getirmektedir. Mahremiyet belirli kişilerden belirli bilgileri saklama hakkı olarak tanımlanmaktadır. Bu ağların kullanıcıları kendilerinin ve arkadaşlarının kişisel bilgilerini, fotoğraflarını ve videolarını paylaşabilmektedir. Çevrimiçi sosyal ağlara yüklenen bir içeriğin yönetim hakları, bunları yükleyen kullanıcıya verilmektedir. Bu, içerik ile alakası bulunan kullanıcılar için mahremiyet ihlaline imkan vermektedir. İçerikte bulunan herkesin onun hakkında söz sahibi olması hedeflenmelidir.Bu çalışma, mahremiyet ihlallerini çözmekte kullanıcılara yardımcı olan melez bir müzakere mimarisi önermektedir. Her kullanıcı, kullanıcının sosyal bağlantılarını ve mahremiyet ölçülerini bilen bir etmen tarafından temsil edilmektedir. Bu etmenler anlambilimsel olarak temsil edilmekte ve fayda fonksiyonları ile de kararlar almaları sağlanmaktadır. Çeşitli müzakere yöntemleri ile birlikte mütekabiliyet ilkesini kullanarak, geçmişteki etkileşimleri göz önünde bulundurup müzakere yapmayı sağlayan bir değiş-tokuş sistemi de geliştirilmektedir. Yapılan müzakerelerin sonuçlarını ölçmek için yeni bir değerlendirme metodu sunulmaktadır. Müzakere yöntemlerimizi karşılaştırmak için simülasyonlar yapılmaktadır. Sonuç olarak geliştirdiğimiz yöntemler çevrimiçi sosyal ağlar tarafından kullanılmakta olan yöntemlerden daha iyi sonuçlar vermektedir. Online Social Networks (OSNs) are web-services that enable users to connect with other users, share content and view other users' content. Spread of online social networks brings privacy problems that are not addressed before. Privacy is defined as the right to conceal certain information from designated people. Users share personal information, photos and videos about themselves as well as their friends. OSNs give management rights of a content to the user who uploads them. This can lead to privacy violations for other users that are related to the content. These users may not want some people to see the content and the uploader may not be aware of this preference. Ideally everyone related to a content should have a say on how it is shared.We propose a hybrid negotiation architecture that helps users to solve privacy violations. Every user is represented by an agent that knows the relations and the privacy concerns of the user.We represent these agents and their relations semantically, also enable usage of utility functions for them to reach decisions. We develop various negotiation strategies as well as a trade-off mechanism that uses reciprocity principal to have negotiations that consider past interactions. We introduce a new evaluation metric for measuring the outcome of the negotiations. We run simulations to compare our negotiation strategies. As a result, our proposed strategies perform better than the existing methods of OSNs.
Collections