Exploring high school teachers` and students` experiences in the development of interactive exhibits on nanotechnology applications integrating responsible research and innovation: Practical approaches, challenges and benefits
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma bir grup lise kimya öğretmeni ve öğrencisinin nanoteknoloji uygulamalarına Sorumlu Araştırma ve İnovasyon temasını entegre ederek etkileşimli sergi ürünü geliştirme ve sergileme süreci öncesi ve sonrasında sergi, etkileşimli sergi ve bilim sergisi hakkında bilgilerini, süreç içerisindeki uygulama yaklaşımlarını, karşılaştıkları zorlukları ve bu süreçteki deneyimlerinden elde ettikleri faydaları araştırmak üzere tasarlanmıştır. Bu amaçla, 3 lise kimya öğretmeni ve 13 lise öğrencisinden ilk ve son görüşmeler, okul kulüp saatlerinin ve öğretmenlerle yapılan süreç içi toplantıların video kayıtları, katılımcılar tarafından doldurulan günlükler, alan notları ve öğrencilerin geliştirmiş oldukları sergi ürünleri ile veri toplanmıştır. Veri analizi sonuçları, katılımcıların sergi, etkileşimli sergi ve bilim sergisi konusundaki bilgilerinde özellikle serginin rolü, etkileşim türleri, avantajları ve kullanılan yöntemler açısından önemli ölçüde gelişme olduğunu göstermektedir. İkinci olarak, araştırmacı katılımcıların süreç içerisinde göstermiş oldukları birçok uygulama yaklaşımını belirlemiş ve bunları Sergi Ürünü Planlamasındaki Uygulama Yaklaşımları gibi sürecin farklı aşamalarına bağlı olan temalar altında ve Sergi Ürününün Etkileşimli Yapılmasındaki Uygulama Yaklaşımları gibi süreçteki belirli bir göreve dayanan alt-temalar altında sınıflandırmıştır. Üçüncü olarak, katılımcıların süreç içerisinde karşılaştıkları bir takım zorluklar tespit edilerek Sergi Ürünlerinin Yapım Aşamasındaki Zorluklar gibi sürecin farklı aşamalarındaki zorluklar üzerine yapılandırılan 6 tema altında ve SAİ Entegrasyonundaki Zorluklar şeklinde sürecin belirli bir yönünde ya da süreçteki belirli bir görevdeki zorluklara dayanan 11 alt-tema altında sınıflandırmıştır. Son olarak, katılımcıların elde ettikleri faydalar Farkındalık ve Motivasyonda Artış gibi beş temada ve Öz-yansıtma ve Öz-değerlendirme Yapmak gibi 19 alt-tema altında toplanmıştır. Süreç içerisindeki ortak zorluklar ve faydaların yanı sıra tespit edilen farklılıklar öğretmen ve öğrencilere ilişkin çalışmanın ayrı bölümlerinde açıklanmış, tartışılmış ve örneklenmiştir. The present study was designed to explore the knowledge and experiences of a group of high school teachers and students about exhibitions, interactive and science exhibitions before and after the development and exhibiting of interactive science exhibit on nanotechnology applications integrating Responsible Research and Innovation (RRI), their practical approaches in the process, challenges they faced in the process, and benefits they obtained from the process. The data from 3 high school chemistry teachers and 13 high school students were collected through the pre and post interviews, video recordings of the school club periods and meetings held by the teachers, weekly logs filled by the participants, field notes and the exhibits developed by the students. First, the results of the content analysis indicated that there was a remarkable improvement in the participants' understandings of exhibition, interactive exhibitions and science exhibitions especially in terms of roles of exhibition, the types and benefits of interaction and methods used. Secondly, the researcher identified many common and different practical approaches taken by the participants during the process and classified them under themes depending on different phases of the process like Practical Approaches in Planning of Exhibit, and into sub-themes basing on a certain aspect or task such as Practical Approaches in Making Exhibits Interactive. Thirdly, the analysis revealed some challenges the participants confronted with in the process, which were categorized under 6 themes building on challenges in different stages of the process like Challenges in the Stage of Production of Exhibits, and into 11 sub-themes referring challenges in specific task or facet of the process such as Challenges in Integration of RRI. Finally, the benefits identified were sorted into 5 themes such as Increase in Awareness and Motivation, and into 19 sub-themes like Doing Self-reflection and Self-evaluation. Different as well as common challenges and benefits identified for the participants are explained, discussed and exemplified under different sections regarding the teachers and students.
Collections