An investigation of mathematics preservice teachers` noticing skills
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda öğrenci merkezli eğitimin önem kazanmasıyla birlikte matematik eğitiminde öğretmenlerin sınıf ortamında öğrenci düşüncesinin farkında olması, öğrenci düşüncesini yorumlayabilmesi ve öğrenci düşüncesine dayanarak rehberlik etmesi ön plana çıkmaktadır. Yapılan çalışmalar matematik öğretmen adaylarının kendi öğretim videolarını analiz etmelerinin fark etme becerilerini geliştirdiğini göstermiştir. Bu çalışmada matematik öğretmen adaylarının fark etme becerilerinin nasıl bir değişim sergilediği incelenmiştir. 2016-2017 akademik yılı süresince, iki matematik öğretmen adayı 7.sınıf öğrencileri ile sayılar, cebir, veri analizi ve geometri içerikli matematik etkinlikleri üzerinde çalışmışlardır. Okul-fakülte iş birliği bağlamında, öğretmen adaylarına öğrencilerin matematiksel zorlukları, etkili destekleme yöntemleri, matematik etkinliklerinin tasarımı ve uygulanması gibi konuların tartışıldığı bir seçmeli ders verilmiştir. Çalışmanın veri toplama araçlarını öğretmen adaylarının etkinliklerin uygulanması sırasındaki öğrencilerle etkileşimi gösteren videolar, etkinlik sonrası yapılan yansıtıcı toplantıların videoları ve uygulamalara ilişkin yazılan yanstıcı raporlar oluşturmaktadır. Araştırmacı etkinlik uygulamaları sırasında ortaya çıkan matematiksel öğrenme fırsatlarını (MÖF) belirlemiş ve bu fırsatlar öğretmen adaylarının fark etme becerisini incelemek için araç olarak kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının dikkat etme, yorumlama ve karşılık verme seviyeleri kodlama şemasına göre analiz edilmiştir.Bulgular öğretmen adaylarının etkinlik uygulama esnasında oluşan matematiksel öğrenme fırsatlarının yaklaşık %84'ünü yakaladığını göstermiştir. Ayrıca, öğretmen adayları yazılı raporlarında öğrenci düşüncesini uygun gerekçe göstererek yorumlamaya çalışmışlardır. Öğretmen adayları, öğrencilerle etkileşim sırasında öğrencilerin matematiksel düşüncesini ortaya çıkarıcı bir yaklaşımdan ziyade onları doğru yanıta yönlendirici bir yaklaşım sergilemiş olsalar bile sonuç olarak, video analizi ve yazılı raporların öğretmen adaylarının fark etme becerisini geliştirebilmek için etkili birer araç oldukları görülmüştür. As student centered teaching approaches have become popular in recent years,teachers' noticing skills in terms of attending to students' mathematical thinking, interpretingtheir thinking and responding to them have become one of the prominentissues investigated by scholars. Studies revealed that preservice teachers' noticing skillscan be improved through analysis of videos of their own teaching. In this study, theprogress in preservice teachers' noticing skills through and after an intervention wasinvestigated. Throughout the 2016-2017 academic year, two preservice mathematicsteachers worked with 7th grade students on the mathematical tasks about numbers,algebra, data analysis and geometry. Data were collected through videos of preserviceteachers' interactions with students during task implementations, videos of their oralreflections just after implementations and their written reflections about implementations.The researcher identified mathematical opportunities (MOST) occurred duringthe implementations and these MOST instances were used as a medium to investigatein the noticing skills of preservice teachers. The attending, interpreting and respondinglevel of preservice teachers during the implementation of mathematical tasks wereanalyzed according to coding scheme. The analysis of data revealed that preserviceteachers attended to majority of the mathematical opportunities (approximately %84)occurred during task implementations. In addition to this, they interpreted possiblereasoning behind students' thinking in their written reports. However, their respondingfor such opportunities were mostly in the form of orienting students for correctanswers rather than eliciting their conceptual understanding. Therefore, video analysisand written reports might be effective tools to improve preservice teachers' noticingskills.
Collections