Exploring changes on science teachers` conceptions about professional development
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması olarak planlanan bu araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin, mesleki gelişimlerine ait fikirlerindeki değişimi keşfetmektir. Araştırmaya katılan fen öğretmenlerinin, mesleki gelişimleri ile ilgili anlayışlarının, deneyimlerinin, mesleki gelişim geçmişlerine ve gelecek planlarına yaklaşımlarının, 8 yıllık bir süre içerisinde nasıl bir değişimden geçtiği incelenmiştir. Çalışmanın birinci aşaması 2010-2011 eğitim öğretim yılında, 14 özel okul öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilecek veriler için yarı yapılandırılmış görüşmeler planlanmış ve sürekli karşılaştırmalı yöntem kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Açık, eksensel ve seçici kodlama sonucunda, öğretmenlerin mesleki gelişime ait fikirleri ile bağlantılı olan dört ana temaya, (a) kimlik, (b) bölüm-zümre, (c) okul yapısı ve (d) ulusal yapı, ulaşılmıştır. Çalışmanın ikinci aşaması 2019 yılında, birinci aşamaya katılan 14 öğretmen arasından üç tanesi seçilerek gerçekleştirilmiştir. Birinci aşamanın analizi sonucu oluşan temalar dikkate alınarak, görüşme soruları geliştirilmiştir. Sonuçlar, öğretmenlerin mesleki gelişimlerine dair fikirlerinde önemli değişimleri işaret etmiştir. Sonuçlar ve bulgulardan edinilen çıkarımlar tartışılmıştır. The purpose of this qualitative case study was to explore changes on science teachers' conceptions about professional development. How teachers' perceptions, experiences, and approaches about their professional development background, and plans for the future have been changed through the time of eight years were explored. The first phase of the study was conducted in the 2010-2011 educational year with 14 private school teachers. Data were collected with semi-structured interviews and analyzed using constant comparative method. After the open, axial and selective coding, four main themes (a) identity, (b) department, (c) school context and (d) national context, emerged that described teachers' conceptions about professional development. The second phase of the study was conducted in 2019 with three teachers purposefully selected among the participants of the first phase. Interview questions for the second phase were revised based on the four themes from the first phase. After the teachers were individually interviewed, the data gathered were analyzed in the light of themes which arose from the first phase. The results showed important changes in teachers' conceptions about professional development. Conclusions and implications of the findings are discussed.
Collections