Paint shop scheduling in a bus plant: Re-entrant hybrid flow shop model with zero buffer and no-wait stations
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, otobüs üretim tesisindeki bir boyahanenin üretim planını önermek için bir en iyileme modeli oluşturulmuştur. Otobüs üretim tesisinde, boyahane, karoseri ve montaj hattı arasında yer almaktadır. Otobüslerin hem bırakma süresi hem de teslimat süresi takt zamanı bazında ve belirlidir. Otobüsler karoseri ve montaj hattında tek akış hattını takip etse de, boyama seçenekleri nedeniyle otobüslerin renk ve dekorasyonlarına bağlı olarak bazı istasyonları bir defadan fazla kez ziyaret ederler. Boyahanede aynı işlemleri yapan paralel istasyonlar bulunmaktadır. Otobüsler büyük parçalar olduğu ve üretim alanı işletme maliyetleri nedeniyle değerli olduğu için boyahane ara depolama alanları bakımından sınırlı alana sahiptir. Bir sonraki istasyonda işin başlaması başka bir iş tarafından engellendiğinde mevcut istasyonlar ara depolama olarak kullanılabilir. Öte yandan, işlemlerin niteliği nedeniyle, bazı istasyonlarda işlem tamamlandıktan sonra otobüsler bekleme yapamamaktadır, bunlar beklemesiz istasyonlar olarak adlandırılır ve otobüsler işlem sürelerinden daha uzun bir süre bu istasyonlarda tutulamazlar. Literatürde yukarıda bahsedilen kapsamlardan bazılarını ele alan birçok çalışma vardır. Ancak, tüm bu kapsamları içeren bir çalışma bulunamamıştır. Bu çalışmayla, döngüleri, sıfır ara depolama alanları ve beklemesiz istasyonları kapsayan hibrit akış tipindeki boyahane üretim alanı için doğrusal karma tam sayılı bir programlama modeli öneriyoruz. Amaç, kademeli bir maliyet fonksiyonu ile toplam gecikmeyi en aza indirmektir. Model, üretim adetleri içinde araçların renk ve dekor tipine bağlı olarak değişen döngü oranlarını ve artan günlük üretim hacmini ele alan iki farklı gerçek durum parametresi ile test edilmiştir. In this study, an optimization model is constructed to propose the scheduling plan for a paint shop of a bus production plant. In bus production plant, the paint shop is located between the body shop and assembly line. Both the release time and the delivery time of the buses are restricted and in takt time base. Although the buses follow single flow line in body shop and assembly line, due to painting variety options, buses re-visit some of the operations more than once depending on the color and decorations of the buses. There are identical parallel machines operate the same processes. The paint shop has limited space for buffers since the buses are large items and production area is valuable due to operating costs. Some stations can be used as buffer if the next station is blocked by another job. On the other hand, due to the nature of the operations some stations cannot be used after the process is finished, those are called no-wait stations. There are many studies in literature that cover some of the issues mentioned above. However, no study is found that covers all those in their scope. We propose a linear mixed integer programming model that covers re-entrance, zero buffer, and no-wait stations in hybrid flow shop. The objective is to minimize the total tardiness with a stepwise cost function. The model is tested with combination of two different real case parameters, which are the changing re-entrant job ratios and the increasing daily production volume.
Collections