Investigation of self-regulated learning (SRL) strategies used by gifted students while learning science
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, üstün yetenekli olarak tanılanan bir grup öğrenci, öz-düzenlemeli öğrenme becerileri hakkında derinlemesine bilgi edinmek üzere incelenmiştir. 32 üstün yetenekli öğrenci farklı iki bilimsel kavramı video izleyerek öğrenmeye çalışırken incelenmiştir. Çalışmada nitel veriler yazılı cevap ve çizim gerektiren açık-uçlu sorularla ve röpotaj görüşmeleriyle elde edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin videoları izlerken almış oldukları notlar ve çizimleri analiz edilmiştir. Nitel verilerin sonucuna göre, bu öğrenci grubu tarafından çoğunlukla belirtilen bilişsel stratejilerin, bilginin tekrarlanması ve var olan bilginin not edilmesi olduğu ve öğrenciler tarafından çoğunlukla kullanılan üstbilişsel stratejilerin bilişi izleme ve öz-değerlendirme olduğu gözlemlenmiştir. Çalışmada nicel veriler Üstbilişsel Farkındalık Ölçeği (Karakelle ve Saraç, 2007) ve öğrencilerle yapılan görüşmeler ve açık-uçlu soruların puanlanmasıyla elde edilmiştir. Nicel analiz sonuçları, her iki video için öğrencilerin Üstbilişsel Farkındalık puanları ile video sonrasındaki içerik bilgileri arasında bir ilişki bulunmadığını göstermiştir. Ayrıca, öz-düzenlemeli öğrenme gruplarından hiç birinin içerik bilgisi puanlarındaki artış açısından farklılık göstermediği bulunmuştur. Öğrencilerin üstbilişsel becerileri ile bilim alanındaki hedefleri, yeni bilgi kaynakları araştırma stratejileri, sistemli bir çalışma alışkanlığına sahip olmaları ve düzenli olarak fen derslerine çalışmaları arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. In this study, a group of students who were identified as gifted were investigated to have a deeper understanding of their self-regulated learning skills. 32 gifted students were investigated while they were trying to learn two scientific concepts by watching two video clips. Qualitative data were obtained by interviews and open-ended questions which requires written responses and drawings. Also, students' notes and drawings that they have taken while watching videos were analyzed. Qualitative data showed that mostly stated cognitive strategies were low level strategies such as rehearsal and content reproduction strategies and mostly stated metacognitive strategies were monitoring and self-evaluation. Quantitative data was obtained from Metacognitive Awareness Inventory (Karakelle and Saraç, 2007) and by scoring students' responses to interviews and open-ended questions. Quantitative analysis results showed that no correlations were found between students' MAI scores and post-test content knowledge for both of the science videos. Also, none of the self-regulated groups differed in terms of increase in the content knowledge scores. Correlations were obtained between metacognitive skills and students' science goals, searching for new informational resources, having a systematic studying habits and regular scheduled studying habits.
Collections