The role of teacher efficacy over English language teaching
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı orta öğretimde çalışan İngilizce öğretmenlerinin öz-yeterlik seviyelerini bulmaktır. Ayrıca katılımcı öğretmenlerin kendi İngilizce dil becerilerine yönelik inançları ve İngilizce öğretirken kullandıkları pedagojik stratejileri hakkındaki bildirimleri de çalışmada veri olarak kullanılmıştır. Veri üç farklı anket aracılığıyla devlet okullarının orta öğretim kadamesinde çalışan 28 öğretmenden toplanmıştır. Sonuçlar öğretmen öz yeterliğinin İngilizce öğretimi üzerinde etkisi olduğunu göstermiştir. Elde edilen veriler öğretmen öz yeterliği ile öğretmenlerin İngilizce yeterliği arasında ilişki olduğunu göstermiştir. Öğretmenlerin çoğunun sınıflarında iletişime dayalı stratejiler kulllandıkları tespit edilmiştir. Bu çalışma öğretmenlerin öz yeterliğini geliştirmek için nelere ihtiyaç duyduklarını anlamak için gerekli ve faydalı bilgi sağlamaktadır. The main purpose of this study is to examine teacher efficacy levels of English language teachers who work in secondary schools. Also, teachers? self -reported English proficiency level and use of pedagogical strategies were investigated. The data were collected through three different questionnaires from 28 English language teachers. Results showed that teacher efficacy has an impact on teaching English. The data indicated that teachers? beliefs in their ability were correlated with their self-reported English proficiency. It was found that most of the teachers use communicatively oriented instructional strategies in the classroom. This study provides necessary and useful information to understand teachers? needs to develop their efficacy.
Collections