Show simple item record

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorAslan, Esen
dc.date.accessioned2020-12-04T09:56:29Z
dc.date.available2020-12-04T09:56:29Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/72003
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı orta öğretimde çalışan İngilizce öğretmenlerinin öz-yeterlik seviyelerini bulmaktır. Ayrıca katılımcı öğretmenlerin kendi İngilizce dil becerilerine yönelik inançları ve İngilizce öğretirken kullandıkları pedagojik stratejileri hakkındaki bildirimleri de çalışmada veri olarak kullanılmıştır. Veri üç farklı anket aracılığıyla devlet okullarının orta öğretim kadamesinde çalışan 28 öğretmenden toplanmıştır. Sonuçlar öğretmen öz yeterliğinin İngilizce öğretimi üzerinde etkisi olduğunu göstermiştir. Elde edilen veriler öğretmen öz yeterliği ile öğretmenlerin İngilizce yeterliği arasında ilişki olduğunu göstermiştir. Öğretmenlerin çoğunun sınıflarında iletişime dayalı stratejiler kulllandıkları tespit edilmiştir. Bu çalışma öğretmenlerin öz yeterliğini geliştirmek için nelere ihtiyaç duyduklarını anlamak için gerekli ve faydalı bilgi sağlamaktadır.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to examine teacher efficacy levels of English language teachers who work in secondary schools. Also, teachers? self -reported English proficiency level and use of pedagogical strategies were investigated. The data were collected through three different questionnaires from 28 English language teachers. Results showed that teacher efficacy has an impact on teaching English. The data indicated that teachers? beliefs in their ability were correlated with their self-reported English proficiency. It was found that most of the teachers use communicatively oriented instructional strategies in the classroom. This study provides necessary and useful information to understand teachers? needs to develop their efficacy.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe role of teacher efficacy over English language teaching
dc.title.alternativeÖğretmen öz yeterliliğinin İngilizce öğretimindeki rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.identifier.yokid459449
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311840
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess