Türk Halk Müziği çalgı türlerine yönelik ses kayıt stüdyolarında tercih edilen mikrofonlama işlemleri üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Türk halk müziği çalgılarına yönelik ses kayıt stüdyolarında kullanılan mikrofonlama yöntemleri ve tercih edilen donanımların belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca kuramsal olarak uygulanan mikrofonlama yöntemleri ile kayıt altına alınan örneklem eserin, ses kayıt uzmanlarında duyumsal açıdan bıraktığı etki de tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırma betimsel bir araştırma olup, tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin elde edilmesinde anket tekniği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, Türk halk çalgılarının mikrofonlanmasında, Kondansatör türü mikrofonların tercih edildiği tespit edilmiştir. Mono mikrofonlama türlerinden yakın ve uzak mikrofon türlerinin çalgı türlerine göre mikrofonlaması yapılmaktadır. Stereo mikrofonlama tercihlerine yönelik ise XY tekniğinin bütün halk çalgılarında tercih edildiği saptanmıştır. Fakat Türk halk çalgılarının gerek mono gerekse stereo mikrofonlamasında duyuma dayalı özgün mikrofonlamanın ön plana çıktığı sonucuna da ulaşılmıştır. Mikrofon Polar Patern tercihlerine yönelik Cardioid yapıdaki mikrofonların tercih edildiği de görülmüştür. Doğal ses elde etme amacı ile ses kaydına yönelik donanım ekipmanlarının çoğunlukla tercih edilmediği de tespit edilmiştir. In this study, it is aimed to determine methods of miking and favoured equipments used in sound recording studios for Turkish Folk Music instruments. Also it is tried to find out the sensory effect of the sample work which is recorded with speculatively applied miking records on sound recording experts. This research is a descriptive research, Scanning Technique is used and Questionnaire Technique is used to obtain data. As a result of the research it is determined that the type of condenser microphones are preferred for miking Turkish Folk Music Instruments. Microphones techniques that are near and far to the mono miking techniques are miked in accordance with types of instruments. It is also determined that the XY technique for stereo miking preferences is used in all folkloric music instruments. However it is also concluded that the original sense- based miking comes to light in both mono and stereo miking of Turkish folk music instruments. It is also seen that Cardioid microphones are preferred for microphone polar pattern preferences. Lastly it is also determined that hardware equipment for sound recording in order to obtain natural sound is mostly not preferred.
Collections