İnce dikdörtgen plakaların bir crossover taşıtın aerodinamik direnci üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Daha verimli yolcu taşıma araçlarına yönelik çabalar otomotiv endüstrisinin en zorlu görevlerinden biri olmuştur. SUV ve crossover tip taşıtlar tipik olarak küt bir arka bitiş şekline sahiptirler (tasarım ve kullanılabilirlik için), fakat bu durum aerodinamik direnç açısından uygun değildir. Direnç, model arka kısmı içerisine üfleme, pasif çevri üreteçleri ve yavaşça daralma gibi bir dizi pasif ve aktif metotlarla azaltılabilir. 1:10 ölçekli bir crossover tip geometrinin direncini azaltabilmek adına, bu geometrinin arka alt ve üst kısımlarına çeşitli plakalar yerleştirilecektir. Bu tez çalışması, Munzur Üniversitesi'nin kapalı çevrim rüzgar tünelinde 1:10 ölçekli crossover tip model araç kullanılarak gerçekleştirilecektir. Plaka yüksekliğinin (h), plakayı tutan destek parçasının uzunluğunun (saplama boyu, g) ve saplamanın yerden yüksekliğinin (y) belirli bir aralığının temel aerodinamik etkileri, -6°, -5°, -4°, -3°, -2°, -1°, 0°, +1°, +2°, +3°, +4°, +5° ve +6° sapma açıları (γ) için değerlendirilecektir. Bu aerodinamik etkiler, birçok konfigrasyon için direnç ölçümlerini kapsamaktadır.Sonuç olarak arka plakalar rüzgar ortalamalı direnci %6,1 düşürebilmektedir. En uygun geometri h=30 mm yüksekliğindeki bir düz plakanın modelden geriye doğru 30 mm'ye (g/l=0,5) yerleştirilmesiyle elde edilmiştir. Efforts towards ever more energy efficient passenger cars have become one of the largest challenges of the automotive industry. Sports Utility Vehicles (SUVs) or crossovers typically have a blunt rear end shape (for design and practicality), however this is not beneficial for aerodynamic drag. Drag can be reduced by a number of passive and active methods such as tapering, passive vortex generators and blowing into the base. In an effort to reduce the drag of a 1:10 scale crossover geometry, various plates will be introduced in the vicinity of lower and upper rear sides of this geometry. This thesis will be conducted in the Munzur University's closed circuit wind tunnel with the 1:10 scale crossover model. The basic aerodynamic effect of a range of plate heights (h), support lengths (g), and vertical distance between the ground and support (y) will be assessed for -6°, -5°, -4°, -3°, -2°, -1°, 0°, +1°, +2°, +3°, +4°, +5° ve +6° yaws (γ). This includes drag measurements for most configurations.The conclusion is that rear plates could reduce wind averaged drag up to 6.1%. The optimum geometry comprises a flat plate with a height of h=30 mm placed 30 mm downstream (g/l=0.5) of the model.
Collections